Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Yoke or not - Hva syns du om utseendet til det nye rattet til Tesla

Startet av kodax, fredag 29. januar 2021, klokken 11:31

« forrige - neste »

JorEl

Kanskje Yoken har den funksjonen at "verdens raskeste bil" kan bli utlevert til kunder som ikke er flinke å kjøre? Alle kan kjøre rett frem, og her er yoken sikkert fin. Når det bør gå litt roligere i svingene, så er det fin-fint med yoken i lavere fart. 

Ellers så er jo Yoken kulere enn ratt på ein måte. :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

Den ser bedre ut, tar mindre plass ved inn / utstigning, og gir mindre clutter i kupeen.

Tenker dette går fort å venne seg til jeg.

Skulle ønske styreresponsen var styrt av moment i tillegg til utslag, det hadde vært interessant.

For de med små hender er det og lettere å betjene blinklys.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

overskyet

Snart kommer de også med rektangelformede hjul og alle blondfansa vil argumentere like hardt for hvor fantastisk det er.

SurSnasen

Sitat fra: kodax på tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:42
Ikke kan man kjenne på rattet hvor mye man svinger, når man skal blinke og spyle så må man flytte hendene bak rattet, flere deler som kan gå i stykker, ser stygt ut med ekstra hendler og stort rundt ratt som stjeler sikten til IC

Hvor mange blinklyshendler har du hørt om som har falt av? Jeg tipper det er flere som har hatt problemer med scrollehjulene på rattene til Tesla enn folk som har brukket blinklyshendelen av...

Sett at du har vridd yoke'n 180 grader rundt. Så skal du blinke til høyre. Hvor sikker er du på at du treffer riktig blinklys-touchknapp på yoke'n?


kodax

Sitat fra: kodax på mandag 04. oktober 2021, klokken 18:29
Jeg er helt enig i at det er vanskelig å se fordelene/lett å se for seg ulempene med Yoke, men samtidig er jeg naturlig skeptisk til alle som er skråsikre på noe uten at de selv har erfaring med det.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

turfsurf

Sitat fra: overskyet på tirsdag 05. oktober 2021, klokken 21:14
Snart kommer de også med rektangelformede hjul og alle blondfansa vil argumentere like hardt for hvor fantastisk det er.
Saklig...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kodax

Én fordel med touch-knapper er at det er lettere å gjøre endringer: https://www.teslarati.com/tesla-steering-yoke-update-new-features/
(Om endringene er til det bedre er det garantert noen som er uenig i:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

o.b.lix

Sitat fra: kodax på torsdag 07. oktober 2021, klokken 16:37
Én fordel med touch-knapper er at det er lettere å gjøre endringer: https://www.teslarati.com/tesla-steering-yoke-update-new-features/

Nei.

Kan også gjøre endringer på fysiske taster, eksempel er vindusviskerbryter på hw2+ biler som ble oppdatert fra intervall til autovisk. Også lagt til nye funksjoner på rattknapper på s/x opp i gjennom årene.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA