Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf 62kWh Rekkevidde vinter?

Startet av kenlee, fredag 29. januar 2021, klokken 11:11

« forrige - neste »

kenlee

Hei,

Litt nysjerrig på rekkevidde vinter på 62kWh Leafen. Pendler til jobb ca 25 km totalt hver dag og har ikke hjemmelader eller mulighet til det. Det blir altså "kaldstart" hver dag. Noen som har et tilsvarende opplegg med denne bilen og kan si noe om forventet rekkevidde? Evt også hvor lang rekkevidde man kan forvente på langkjøring med bilen.

Hvordan opplever folk det med chademo, er det et stort minus med bilen? Er rapidgate også et stort problem?

Ser at disse selges relativt billig for tiden og vurderer å slå til men er usikker på om det er et godt valg eller om det kan bli et betydelig verdifall nå som det kommer mange spennende elbiler fremover :)
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Marius Kotsbak

20 mil om vinteren bør gå fint på det kaldeste, så ikke noe problem den bruken din. Etter 1,5 år har jeg vel aldri opplevd å ikke finne ledig uttak for Chademo mens det var ledig CCS. Heller ikle vente på lading. Ei heller rapidgate. Lader på AC hjemme og på destinasjon når mulig i stedet for mest mulig huriglading.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

kenlee

Sitat fra: Marius Kotsbak på lørdag 30. januar 2021, klokken 04:29
20 mil om vinteren bør gå fint på det kaldeste, så ikke noe problem den bruken din. Etter 1,5 år har jeg vel aldri opplevd å ikke finne ledig uttak for Chademo mens det var ledig CCS. Heller ikle vente på lading. Ei heller rapidgate. Lader på AC hjemme og på destinasjon når mulig i stedet for mest mulig huriglading.

Takk for svar :)
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

vartli

Har du mulighet til å lade på jobb da? Om du ikke kan lade hjemme eller på jobb, hadde jeg gått lei av hurtigladere. Dyrt hadde det også blitt. Du vil aldri lade til 100% på hurtiglader. Der er det naturlig å stoppe på drøyt 80%, og da har du ca 50 kWh tilgjengelig.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA