Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Høy viftelyd

Startet av MapleLeaf, torsdag 28. januar 2021, klokken 23:05

« forrige - neste »

MapleLeaf

Hei!

Opplever en høy viftelyd (during) fra motorrommet. Merket det først nå som det er kaldere. Noen som vet hva det er?

19 modell, fremdeles med garanti.

PMV

Hei,


Opplever akkurat det samme nå når det har blitt kaldere. E-golf MY20 utlevert i mars 2020. Er det AC som jobber ekstra i vinterkulden eller noe som ikke skal være der? Er det slikt på den elektriske utgaven? Opplever ellers stor forskjell i innvendig komfort, også med forvarming. På kaldere dager velger jeg min XC60 D4 AWD MY17.
2022 Q4 50

Hansi

Det er vel varmepumpa som jobber ekstra i kulda ja..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

PMV

2022 Q4 50

Radiobil1

Opplever også at en vifte jobber hardt om dagen. Særlig hvis man kjører sakte i byen, eller bilen står stille.
Er dette normalt for varmepumpen, eller bør den en tur til doktoren?


hybrid88

Hvis lyden er som dette så anbefaler jeg å ikke ha på varmeapparat og dra på verksted så fort som mulig.

Etron 55
E-golf
911 GT3

Radiobil1

Nei heldigvis ikke.
Der hørtes det jo ut som vifta gikk borti noe, og det var jo rett før bilen løfta seg.


Men tar nok en tur innom VW for å få lest av koder og spurt dem til råds mens det ennå er garanti.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA