Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knapper på ratt

Startet av Kjettern, torsdag 28. januar 2021, klokken 21:51

« forrige - neste »

Kjettern

Hei.
Stemmer det at venstre knapp på rattet skal være enklere å rulle enn høyre på m3 2021? På min er nemlig venstre knapp mye enklere å rulle og det er fort gjort å rulle når man bare prøver å trykke. Jeg spør, fordi Tesla service mener at det er normalt og "alle de andre bilene de hadde inne" var slik. Min 2019 var ikke slik..
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

model3pw

Ikke noe jeg har merket, så må være liten forskjell isåfall.  Bruker begge på hver eneste tur.

Bmwi3

TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Kim-

Ingen forskjell på de hos meg som jeg merker.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Ingen av de fire som bruker bilen i denne husstanden her merket noe forskjell.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kjettern

Ok takker for svar! Jeg får bare fortsette å mase på Tesla. Fikk bilen tilbake fra service i dag nesten alt de har gjort er under forventet. Knappen er det garantert noe feil med for den ruller mye lettere og klikker ikke likt som den andre. Hadde og en ripe foran som de bare fikset med lakkstift. Ikke godt nok spør du meg. Dør på passasjerside er treg og man må bruke dobbelt så mye makt for å få den lukket, men den mente de var helt fin. Merker at tålmodigheten min snart tar slutt!
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

eminate

Å fikse med lakkstift er temmelig useriøst. Dette må fikses skikkelig. Fikk min bil levert med skaper på bakluka fordi den har vært feiljustert og hengt seg opp i takstolpen. Håper virkelig de ikke prøver seg med en simpel fiks med lakkstift. Tar ikke sorgene på forskudd, men skjønner at jeg må være ekstra nøye med å kreve korrekt reperasjon.
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

apehest

#7
Haha, det er råttent ass. Som om lakkstift kan sammenlignes med ny fabrikklakk.
Ahahaha seriøst at tesla er nybegynnere er så synlig iblant.

trykkertor

Sitat fra: eminate på tirsdag 02. februar 2021, klokken 10:04
Å fikse med lakkstift er temmelig useriøst. Dette må fikses skikkelig. Fikk min bil levert med skaper på bakluka fordi den har vært feiljustert og hengt seg opp i takstolpen. Håper virkelig de ikke prøver seg med en simpel fiks med lakkstift. Tar ikke sorgene på forskudd, men skjønner at jeg må være ekstra nøye med å kreve korrekt reperasjon.
Det skjedde med min 2019 Model 3.
Reklamerte på en lakkskade dagen etter jeg hadde hentet bilen.
Svaret jeg fikk da var at de ble fikset med lakkstift og varmepistol på verkstedet siden bilen var hentet ut.
Hadde jeg oppdaget det før jeg offisielt tok ut bilen, ville de sendt den til lakkverksted.
Var rimelig oppgitt av den beskjeden da, men de klarte jobben rimelig bra, så det er kun jeg som vet om skaden som ser fiksingen.

lars667

Kan det være at døra på passasjersiden er tregere fordi den ikke er like ofte i bruk, og dermed ikke er like "innkjørt" som førerdøra? Stusset på det samme på e-golfen min, men det viste seg at det kom seg etter en stund da alle dører var mer brukt. Ellers hørtes lakkstift rimelig useriøst ut ja. Nå innrømmet også Elon i Sandy Munro-intervju (av i dag) at en del av bilene laget i høst kunne ha noen lakk-issues....
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Kjettern

Sitat fra: lars667 på tirsdag 02. februar 2021, klokken 21:34
Kan det være at døra på passasjersiden er tregere fordi den ikke er like ofte i bruk, og dermed ikke er like "innkjørt" som førerdøra? Stusset på det samme på e-golfen min, men det viste seg at det kom seg etter en stund da alle dører var mer brukt. Ellers hørtes lakkstift rimelig useriøst ut ja. Nå innrømmet også Elon i Sandy Munro-intervju (av i dag) at en del av bilene laget i høst kunne ha noen lakk-issues....

Nja døra er nok tregere fordi den er feiljustert eller ikke smurt opp skikkelig. Og de får fikse lakkskaden. Tok bilde dagen jeg hentet ut bilen på parkeringen så har nok bevis føler jeg.
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

lars667

Skjønner. Har noe justeringsjobb på spesielt førerdør selv. Den stikker utafor bakdøra nede og innafor oppe. Håper de ikke bare gjør den verre. Synes også glipa mellom karosseri og bakfanger blir litt større opp mot lyktene. Håper de kan gjøre noe med det, men spørs om det ikke bare er karosseriet som er sånn... Hold oss oppdatert :-)
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA