Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

1-fas mot 3-fas lading i garasje

Startet av pendleren88, torsdag 28. januar 2021, klokken 20:48

« forrige - neste »

pendleren88

Heisann!

Vi har hus fra 2012 og har 400v inn i huset. Vi må derimot bygge litt om i sikringsskapet for å få 400 v 3-fas lading ut til garasjen hvor vi skal montere Easee lader.

Prisforskjellen er rundt 4500-5000 kr for å få 1-fase mot 3-fase tilkobling på totalprisen fra elektriker, som skal gjøre hele jobben.

Vi planlegger å kjøpe enten BMW iX, Tesla Y eller Skoda Enyaq i løpet av året. I mellomtiden kjører vi Volvo Xc40 Recharge (bilabb).

Hva tenker dere vil være optimal ladeløsning? Få 3-fas når vi først har elektriker i huset?
Bestilt Bmw i3 den 31.10.16, produsert 15.12.16 og levert 16.01.17.

RJK

Er nok billigere å ta det nå, enn å vente til dere får elbil nr. 2 eller på annen måte finner ut at dere trenger såpass med lading.


Du trenger ikke lade med full effekt til vanlig, men det er kjekt å ha muligheten. Og senere vil du kanskje hekte på en lader nr. 2 for en ekstra elbil. Vurder derfor en lader som kan lastbalanseres med en "slave-lader".
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA