Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vurderer I-pace, noen spørsmål

Startet av espenri, torsdag 28. januar 2021, klokken 11:51

« forrige - neste »

espenri

Sitat
2. er bilen fullt oppdatert ? blir uansett en vanesak
Ja, var inne hos Motorpool som forsikret om at den hadde nyeste software rett før jeg tok over. Mulig jeg må dobbeltsjekke dette i infotainment eventuelt. Om det ikke også står i wattcat / Jaguar Remote.
Sitat
6. Virker hos meg på flere telefoner, bruker du USB i midtkonsoll?
Ja, funker med Apple Carplay. Plugger jeg inn en Android får jeg kun velge Remote Apps
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

chargedup

1. Bruker nedre skjerm for klima. Speedometer med navi på en av sidene og medieinfo på andre siden. Hovedskjermen står i darkmode og brukes ganske sjelden (til å trykke inn destinasjon, sjekke prosentvisning batteri osv). Veldig smak og behag, etter en stund finner man ut av hva man liker best selv.
2. Enig at det virker litt tilfeldig når de kommer på eller ikke, men er vant til å trykke på kameraikonet hvis jeg må ha kamera foran som når jeg parkerer hjemme og MÅ kjøre nærmere enn konstant piping på sensor.
3. Føler det skal mer til enn fortauskanter/brøytekanter dersom en ikke kjører rett mot det...
4. Støyforskjell aner jeg ingenting om, men er flere som bytter til mindre felger pga forbruk og sikkert også støy.
5. Er enig i at følelsen i bremsepedalen er annerledes enn andre biler, eneste jeg misliker med bilen ved aktiv kjøring.
6. For sikkerhets skyld, du har Android Auto appen på tlf?
Vet at forhandlere fjernet muligheten til å starte AA på noen biler i 2019 (?), men trodde den sperringen ble fjernet igjen?
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Ingeniøren

Stol ikke på at Motorpol vet om du har siste versjon av software. Har blandede erfaringer med den som ligget på Billingstad i alle fall  :)

Ang pedalen så er det slik da den virker i to trinn. Den første del av vandringen aktiverer regenereringsbrems, mens om du trykker hardere bremser du med bremsene. Synes den er helt grei men krever litt tilvenning.

Android Auto fungere helt fint på min Samsung S9. Det gjelder og det meste du nevner men kamera må du nok velge litt etter behov.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

espenri

Se der ja, gikk ut i bilen, og den hadde S19A. Etter oppdatering dukket Android Auto opp og fungerte selvfølgelig med en gang. Deilig!

På "Vehicle software" står det ingen versjon, hva kan det bety? Når det er snakk om disse diverse H280 osv, er det versjoner som skulle vært listet opp her?

Angående bremsepedal; Jeg har to andre biler med regenerering som har betydelig bedre initiell respons, men det er nok en vanesak. Mest opptatt av at alt er som det skal, og det tyder det jo på :)

Forresten godt tips å legge skjermen svart. Det var veldig behagelig, og likte også at HUD og lys i knapper ellers i bilen ble dimmet automatisk samtidig. Det er mye hidden features her som jeg må lære meg.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

JorgenM

Jeg har den valgfri knappen på rattet til å skru av hovedskjermen. Har sensitive øyne så når det er mørkt ute skrur jeg alltid av den.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

#35
Om du tar i bruk WattCat så vil den si deg hva slags bil programvare du har. At det ikke vises i bilen tror jeg er en bug. Jeg kjører fortsatt med 14.2 som bilen ble levert med fra fabrikk for snart 2 år siden - fungere utmerket, så stresser ikke. Forsøkte å få en oppdatering når jeg fikk H264 hos Motorpol men de forsto ikke hva jeg snakket om i skranken, eller ville ikke  ;). Infotainment har jeg oppdatert selv vha SOTA

Bilen skal på service i sommer, vi får se om vi får ordnet det da.

Og du har regenerering når du slipper gassen om du har valgt en pedal kjøring og tilsvarende når du bremser svakt. Først når du tramper bremsen til trinn to at bremsen går på.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: espenri på tirsdag 23. mars 2021, klokken 21:02
Se der ja, gikk ut i bilen, og den hadde S19A. Etter oppdatering dukket Android Auto opp og fungerte selvfølgelig med en gang. Deilig!
Dette er for dårlig av Motorpol! Det er jo himmel og hav av forskjell mellom 19A og 20C. 19A er tregt og full av bugs, at de ikke oppdaterer på en bil som skal selges.....
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

espenri

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 24. mars 2021, klokken 08:21
Dette er for dårlig av Motorpol! Det er jo himmel og hav av forskjell mellom 19A og 20C. 19A er tregt og full av bugs, at de ikke oppdaterer på en bil som skal selges.....

Enig, nå har ikke jeg kjøpt den direkte av Motorpool, men selger hadde den inne for å fikse noe annet før overtakelse. Da ba jeg han spesifikt om å sørge for at de oppdaterte til nyeste software, noe han bekreftet i etterkant at de hadde gjort.

Holder meg nok unna Motorpool på Billingstad i fremtiden, greit jeg har noen flere forhandlere jeg kan bruke.

Så lenge jeg kan oppdatere SOTA så er det greit, men jeg skulle også gjerne sett om jeg hadde utestående kampanjer på bilen. TOPIx får jeg ikke til å fungere, hvis jeg forsøker å registrere meg får jeg ikke aktivert kontoen og hvis jeg forsøker å søke opp VIN fra forsiden får jeg beskjed om å oppgi hele VIN-nummeret...

WattCat sier forøvrig at jeg har 16.2 MCU versjon, har ingen problemer med tilkobling, hverken over SIM eller annet, så antar at den bare kan være slik.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Maxwell_400

Sitat fra: espenri på onsdag 24. mars 2021, klokken 09:38
Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 24. mars 2021, klokken 08:21
Dette er for dårlig av Motorpol! Det er jo himmel og hav av forskjell mellom 19A og 20C. 19A er tregt og full av bugs, at de ikke oppdaterer på en bil som skal selges.....

Enig, nå har ikke jeg kjøpt den direkte av Motorpool, men selger hadde den inne for å fikse noe annet før overtakelse. Da ba jeg han spesifikt om å sørge for at de oppdaterte til nyeste software, noe han bekreftet i etterkant at de hadde gjort.

Holder meg nok unna Motorpool på Billingstad i fremtiden, greit jeg har noen flere forhandlere jeg kan bruke.

Så lenge jeg kan oppdatere SOTA så er det greit, men jeg skulle også gjerne sett om jeg hadde utestående kampanjer på bilen. TOPIx får jeg ikke til å fungere, hvis jeg forsøker å registrere meg får jeg ikke aktivert kontoen og hvis jeg forsøker å søke opp VIN fra forsiden får jeg beskjed om å oppgi hele VIN-nummeret...

WattCat sier forøvrig at jeg har 16.2 MCU versjon, har ingen problemer med tilkobling, hverken over SIM eller annet, så antar at den bare kan være slik.
Siste versjon er 19.2 og det er litt tilfeldig om de med 16.2 oppdateres SOTA, det at du ikke får tilbud om SOTA oppdatering kan tyde på at du mangler H264 og det er ganske sannsynlig siden du var på S19A. Hvis det var lovt at den skulle ha de siste oppdateringene ville jeg tatt den tilbake og få fikset det.
Men det er ingen "big deal" for bilen sin del, det viktigste er at den har S20C.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

espenri

Jeg ser fra siste service at kampanje H280 er utført, da skal den vel være på siste software mtp batteristyring osv også?
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Maxwell_400

Sitat fra: espenri på torsdag 25. mars 2021, klokken 09:27
Jeg ser fra siste service at kampanje H280 er utført, da skal den vel være på siste software mtp batteristyring osv også?
Min ble ihvertfall oppdatert til BP-AAE-BC-AC-BE, men det finnes en nyere enn det også.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA