Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innspill plis - salg av BMW i3 60AH

Startet av Bilblondie, onsdag 27. januar 2021, klokken 19:43

« forrige - neste »

Bilblondie

Hei dere!

Etter å ha kjøpt min i3 60AH for litt over ett år siden, har jeg blitt ihugget i3-fan <3 Nå skal jeg oppgradere til i3 med større batteripakke, og i den forbindelse skal jeg selge min kjære første bil. Forhandleren har tilbudt å ta den i innbytte, og tilbyr meg 110 000 kr for den, og jeg vurderer å si ja, rett og slett for å spare stress, og fordi det sikkert er ekstra vanskelig å selge bil nå pga. corona-restriksjoner (kan ikke reise over kommunegrenser, etc.)

Spørsmålet mitt er: er 110 000 kr latterlig lavt? Det er 2016-modell, charged edition, ikke noe fancy ekstrautstyr, og den har kun gått 51 000 km. Ingen merker/skader e.l. På finn.no ser jeg at samme type bil ligger ute til så mye som 150 000 kr, men er det egentlig realistisk? Eller ville dere bare gått for innbyttepris som jeg er tilbudt fra forhandler?

Hjelp!   

turfsurf

Ligger de ute til 150k privat eller fra forhandler? De må fort ha 20-30k over innbyttepris skal det være noe vits.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bilblondie

Jeg ser at de ligger ute i det prissjiktet både hos forhandlere og private selgere... Mulig at dette er svar på mitt eget spørsmål  :-X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA