Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Varmeapparat sluttet å virke

Startet av saftsuse, onsdag 27. januar 2021, klokken 17:24

« forrige - neste »

saftsuse

Hei,
Trenger hjelp fra noen Zoe guruer,
Jeg tok en tur til Gjøvik, kjørte i ca 1 time ++. Stoppet for å lade.
Når jeg kommer tilbake så ser jeg at laderen hadde stoppet etter 13 minutter, så jeg valgte å lade noen minutter til.

Mens jeg lader så trykker jeg på varmefunksjonen på fjernkontrollen slik at den varmer i 5 minutter.
Når jeg er ferdig med å lade og skal kjøre hjem så kommer det nesten ikke varme. Så det ble en lang tur hjem i -15 grader med varmesete på fullt og hansker.

Etter å ha kommet hjem så startet jeg lading og etter ca en 20 minutters tid så gikk jeg ut og startet bilen for å sjekke om det virker igjen. Men det blåste fremdeles bare kaldt.
(Forbruk direct assump'tn +2 kw)

Dagen etter når jeg skulle reise til forhandler for å klage så virker plutselig varmeanlegget igjen.
(Forbruk direct asump'tn +3-4 kw etter å ha kjørt en halvtimes tid)

Hva i alle dager er dette for noe?
Er det noe jeg kan prøve hvis det skjer igjen?
Zoe intens tror det er r110.
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

minibiti

R110 ZE40 or R110 ZE50?
I.e the new Zoe or the older one?

In any case this is a strange problem.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

askekladden

Jeg opplever at kupeen ikke blir ordentlig varm når det er så kaldt ute ( - 15 grader). Men det blåser i det minste varm luft, bare ikke nok til å varme opp skikkelig (eller at det siver inn kald luft utenfra samtidig).
Men ser du skriver at det blåser kaldt - det har jeg ikke opplevd...

Svein_H

Dette høres veldig merkelig ut, anbefaler at du får sjekket det opp.

Har opplevd at det er lite/null varme med ECO-modus i -20 og kaldere (begrenset varme i ECO-modus er også nevnt i instruksjonsheftet), men det er bare å skru av automatikken og justere litt manuelt, så funker det overraskende bra. I normalmodus har jeg aldri hatt problemer med å holde kupeen varm, selv i -20.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

saftsuse

Hei igjen,
Det er en Zoe 40.
Bilen var god og varm opp til gjøvik, kald ned igjen. Stod ikke i automatisk eller i eco mode.
Jeg prøvde å bytte mellom automatisk og manuell mens jeg kjørte. Ingenting hjalp.
Bilen ble god og varm dagen etter, har ikke hatt tilsvarende feil siden.
Det jeg synes er rart er at den brukte 2kw i følge direct consup'n men gav nesten ikke varme.
Jeg kan jo høre med Motorforum, men feil som blir borte finner dem vel uansett ikke ut av.

Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

Svein_H

Kontakt forhandler/selger/merkeverksted og be om feilsøking. Hvis bilen er såpass ny at garantien gjelder er det bare å kjøre på, og du har også reklamasjonsrett utover fabrikkgaranti. Et varmeapparat skal ikke bare kutte ut på den måten du beskriver.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

hdh

Jeg opplevde dette i fjor høst. I mitt tilfelle var det ac-pumpe som hadde tatt kvelden. Kompressorhjulet inni var blitt til småstein.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '23 Skoda Enyaq IV80X Sportline

saftsuse

Men da regner jeg med at den ikke virket i det hele tatt? Min ble jo normal igjen dagen etter, så da er det noe noe annet muffens med min.
Den har heldigvis oppført seg bra uten problemer siden den ene gangen.

Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA