Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Justering av koffertlokk mod 3

Startet av dejavu, onsdag 27. januar 2021, klokken 14:43

« forrige - neste »

dejavu

Heisan..Virker som det er en del som har fått utlevert bil ved juletider, hvor koffertlokket var skjevt montert. Og en del som nå har hatt bilen inne til retting. Det har jeg i dag, sammen med bytte av VP-sensorer(som egentlig har fungert bra, så håper bare ikke jeg er blitt reparert i stykker!). Tesla stilte med lånebil og alt good så langt. Bilen tilbake etter 5 timer.

Men, når jeg så inspiserer "justeringen" av koffertlokk, så ser jeg fort at det ennå ikke er symmetri på høyre og venstre side. Et par mm skjevhet består.

Hvordan ble det for dere andre? Perfekt resultat? Eller innenfor "Tesla standard"? Hva mon de foretar seg på den justeringen..?
Mod.3,2021,AWD,HF

lars667

Har hørt andre si at det er ørlite skjevhet pga. den elektriske løfteren på 2021-modellen. Kan ikke si om dette bare er en teit Tesla-rasjonalisering eller om det er en faktisk svakhet i designet som gjør at de ikke får gjort det annerledes. Ellers er det sikkert "within spec" ::) Hvor ille var utgangspunktet?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Woodbear

Min går litt vel nærme fangeren på ene siden, ene kompisen min gnagde det vekk maling.

Fant ut at den høyde biten kan du lett ta selv ved å justere noen gummiknotter, så slipper man lakkfiks( kompisen min skulle gjerne visst det før)

Men den er skjev uansett, men antar nå innenfor tesla standard🙈
2021 model 3 hvit performance.

model3pw

#3
Min også ble rettet sist uke på SC. Hadde da ingen klaring på høyreside nederst.

Nå har de ordnet mellomrom, men ja, stor forskjell på V og H side. Gidder ikke klage på det, da sikkert nå innenfor deres standard. Kun estetisk nå ihvertfall.

Sånn fikk jeg bilen levert:

dejavu

#4
Mod.3,2021,AWD,HF

dejavu

#5
Jeg sliter litt med bildeopplasting,men forrige innlegg var slik bilen ble levert.Og slik etter:

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Mod.3,2021,AWD,HF

dejavu

Ved utlevering hadde man satt en strimmel med tape i høyre hjørne. Det har nok beskyttet lakken,for det var ikke metall mot metall. Gud vet hva de har korrigert egentlig,jeg er ikke i stand til å se særlig forskjell. Men tape biten er borte. Velger nok også å la det passere! Synes det er en lidelse å være uten Teslaen :)
Mod.3,2021,AWD,HF

felix

Du kan gjøre dette selv med å vri på de sorte knottene, ordnet problemet for meg. Så nå tar den ikke borti lengre

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA