Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ville du kjøpt I-Pace idag ?

Startet av Barfot, onsdag 27. januar 2021, klokken 07:53

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Har gitt bilen mye pepper her inne, og har fått mye pepper for å ha gitt bilen pepper, men jeg har den fortsatt.
Jeg sliter med å finne noe alternativ som jeg liker bedre.

-Taycan er for upraktisk. Liten bakluke og litt for lav syns jeg.
-e-tron er en særdeles potent bil som oppfyller de fleste av mine behov. Men blir litt kjedelig når hele familien og halve nabolaget har samme bil. Måtte i tilfelle blitt en e-Tron S
-Model 3 er for liten, kjip og for liten bakluke
-Model S har jeg heller ikke sansen for. Begynner å bli gammeldags utvendig og facelift var kun inni. Litt lav er den også, samt stort "fotavtrykk"
-EQC har jeg prøvd og den føltes ikke riktig. Uten glasstak føltes den klaustrofobisk og styring/pedalfølelse var "dvask"
-Model X er altfor stor. Jeg har 2 mindre barn og ingen hund og/eller svigermor som er med på fjellet.
-ID4, Enyaq og resten av røkla er litt brød og smør. Er et alternativ med en giunstig leasing av en slik bil dersom jeg gjør alvor av å kjøpe båt. Da trengs litt EK.
-BMW iX er et alternativ. Den liker jeg. Spørs om jeg liker prisen.
-Taycan CT liker jeg også, men liker ikke prisen
-BMW i4 kan også være innafor
-e-tron GT. Se Taycan.

Jeg drømmer fortsatt om en i-Pace SVR.

Sjur C Stampe

Fikk min bil i Nov 2018, den har gått 52000km uten problemer av noen spesiell art. Ville kjøpt igjen helt sikkert. Mange har lurt på hvorfor jeg ikke kjøpte E tron, eller en eller annen Tesla på det tidspunktet. Men nei. Jeg ønsket en bil som jeg kunne kjøre, ikke bli transportert i. Jaguaren lever opp til sitt gode rykte som eksepsjonell kjøremaskin, og en bil utenom det vanlige. DET la jeg vekt på når jeg kjøpte.

lr-80

Hadde nok kjøpt igjen. Bilen er fantastisk, og en bil jeg snur meg etter og smiler en ekstra gang når jeg har parkert. Jeg har bil levert i 2018, og har nok hatt noe barnesykdommer jeg gjerne skulle vært foruten. (Software for det meste, men har også måttet bytte noen deler). Forhandler ordner opp, men det er alltid stress når du står der og har det travelt, og må innom forhandler for småting. Barnesykdommene er kanskje luket ut nå?
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Barfot

Takker !

Det var nevnt brukt First Edition, men på Finn ligger disse fra under 600'. Faktisk også en importert en til 599.000 for en 2019 med under 10.000 KM opp til 850.000 som brukte 2019 modeller.
Er ikke dette en og samme bil utstyrsmessig ? Dvs. samme pakke på alle og så skiller det 250.000,- på dem ?
Eller er det noe jeg ikke har fått med meg ?

Garantier ?




Vi må nok avgårde og få oss en prøvetur :-)

chargedup

FE til under 600 og FE til 850' er samme bil ja. First edition er altså en HSE med litt ekstra utstyr og ble kun solgt første (?) året. Jaguar forhandlere holder normalt sett prisene høyt på bruktmarkedet, jeg tror de får få interessenter fra finn.no, men satser mer på kunder som er innom butikken. At noen private selgere nekter å innse verditapet bilen har hatt ser man på alle bilmerker (se feks på model 3 prisforskjell på finn der private annonsører prøver å selge bilen dyrere enn Tesla selger bilen ny)...
Hvem vil/tør innse at bilen de kjøpte for 2/2,5 år siden har tapt seg 250-300'? Bilen jeg kjøpte hadde tatt et verditap på ca 14 kr pr km (ekstremt høyt til å være elbil).

Sjelden man finner HSE (mindre utstyr enn FE originalt) til under 600' og nå kan man finne flere FE under 600'. Så og si alle andre biler til under 600' har enten lite utstyr, er importerte eller har høy km stand. Jeg har også sett litt på den import FE og den ser billig ut ved første øyekast, men den har kort garanti igjen fra Jaguar (sannsynligvis 3 år på importbil + 2 år med autoconcept garanti eller lignende) da den er registrert i juli 2018. Garantien på norske biler er 5 år / 100.000 så jeg mener det er bedre å kjøpe en av de andre FE med høyere km stand og rimeligere pris (sannsynligvis prutemulighet da de har ligget ute ganske lenge), men det er mitt synspunkt slik prisingen er nå.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

4Matic Fanatic

Må nå sjekke litt hva man kjøper da, her er en "First Edition" som mangler basis utstyr som 4-soners klima...
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201645942


chargedup

Ja, trodde alle norske FE kom med 4 soners klima? Den blå har jeg regnet med at var import siden den ble solgt av bruktbilfirma, men den skal være norsk. For meg har sonene ingenting å si, bortsett fra at interiør ser mye mer påkostet ut med 4 soners enn den som ble linket til.

Jeg prøvde egentlig å fremsnakke FE i rød og grå i forrige innlegg (eller 2019 reg HSE til 595'), generelt alle som blir solgt av private annonsører (ikke import) og som har innsett verditapet. De to FE solgt av private under 600' kostet minst 850' ink vinterhjul nye og derfor mener jeg de er bedre kjøp enn de fleste andre S/SE til tilnærmet samme pris/km stand. Selv om det finnes de som har speccet opp S til å ha like mye utstyr (noen kaller det mer) enn FE tilhører det sjeldenhetene, de fleste S kostet nok ikke mer enn 700' nye i 2018.
NB! Jeg har ingen tilknytning til selgerne, men har fått med meg at begge to har ligget ute siden minimum desember. Jeg følger kun med for å være opplyst om markedet og evt verditap på min egen, så jeg er nok ekstra fokusert mot FE/HSE.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Stikkkontakt

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 08. februar 2021, klokken 15:16
Må nå sjekke litt hva man kjøper da, her er en "First Edition" som mangler basis utstyr som 4-soners klima...
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201645942

Dette er ikke en FE.
Den mangler som du skriver 4-soners klima. Den er også blå. FE kom i sort, grå og rød. Den mangler også interiør i ask og Fisrt Edition logo over hanskerommet. For meg ser det også ut som om den ikke har alcantara headlining som er standard på FE.

4Matic Fanatic

#23
Hadde 175' i rent ekstrautstyr på min S, deriblant en god del som ikke er standard på HSE men den er fremdeles langt unna en FE.
Min er gått litt over 41' nå, nesten så man blir fristet til å bytte seg opp til en nesten ny toppmodell.  :D
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=206256621

Denne har til og med forhøyet WLTP.  Kreativiteten hos bilselgere tar aldri slutt... :laugh:

"Meget lang rekkevidde, med ny software H264 så rekkevidde øker med 8%.
WLTP blir da 510 km.
"

Tellus

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 08. februar 2021, klokken 18:08

Denne har til og med forhøyet WLTP.  Kreativiteten hos bilselgere tar aldri slutt... :laugh:

"Meget lang rekkevidde, med ny software H264 så rekkevidde øker med 8%.
WLTP blir da 510 km.
"

Toppen av useriøs selger. Burde få en smekk.

JorgenM

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 08. februar 2021, klokken 18:08
Hadde 175' i rent ekstrautstyr på min S
Slo meg med 3' der. 172' i utstyr på min S. Pluss vinterdekk utenom.

Angående 4-soners klima så valgte vi bevisst bort det pga 3 unger mellom 6 og 10 i baksetet som gjerne sparker i stykker slikt fancy tilbehør og det blir en kostbar reparasjon før videresalg. Det lille dekslet på USB-porten der er allerede knust :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Stikkkontakt

Må man ikke ha 4-soners klima for å få Smart Klima?
Det funker bra syns jeg.

Tellus

Jeg har smartklima, men kun to-soner. Tror kanskje smartklima var standard.

chargedup

Ja, smart klima var std på S (iaf 2018/19 mod).

Mange kreative selgere der ute, blir oppgitt mtp hvor lite man kan stole på bruktbilforhandlere innimellom. Alle som tror det er så trygt og enkelt å handle hos bruktbilforhandlere...

Trodde det var få som valgte S og klinte til med rundt 200' i ekstrautstyr, men så finnes det til og med to stk her! Jeg la på 40' på min S i 2018 og fikk inntrykk av Insignia at normalen var under 100' ink vinterhjul.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

JorgenM

Ja vi valgte S fordi vi ikke ville ha skinnseter.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA