Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte av forbruksbatteri / startbatteri outlander phev 2014

Startet av Subsequent, tirsdag 26. januar 2021, klokken 14:00

« forrige - neste »

Subsequent

Hei!

I dag hadde jeg problemer med og starte bilen min. Det kom alt mulig av feilmeldinger på displayet og den nektet og kjøre. ( dagen før fungerte alt fint )

Jeg tenkte at det kunne være pga lav spenning fra 12volt som forårsaker at det elektriske systemet i bilen ikke fungerer som det skal. Så jeg satt på en 12volts bilbatteri lader og etter en stund prøvde jeg og starte bilen på nytt og da fungerte alt som før, ingen feilmeldinger.

Så langt jeg vet er det orginal batteri som står i denne bilen enda, det er nå rundt 6-7 år gammelt. Er det noen som har prøvd og bytte dette selv? Har hørt at på noen nyere biler kan det skape problemer og ta 12volt helt av da det skaper endel feilmeldinger på "computern" i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA