Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppgradering til MCU2

Startet av leafolainen, mandag 25. januar 2021, klokken 22:00

« forrige - neste »

tibber73

#45
Jeg mistet alt. Triptellere, førerprofiler m.m.

Edit: ups. Dette var MCU2. Min feil. Jeg fikk bytta chip
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

OhmPaPa

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 11. februar 2021, klokken 10:51
Sitat fra: mthoring på onsdag 03. februar 2021, klokken 10:08
Har fått tilbake bilen med MCU2 nå.
Kopierte de over alle innstillingene i profilen din? Eller fikk du bilen tilbake "helt blank" og måtte stille inn alt av seter, speil og ting på nytt?

Min bil fikk med profilene. Var noe småtterier jeg måtte justere ellers - glemt hva det var. Men spotify mfl beholdt innstillingene også.

Bergen Kokstad hvis det har noe å si - kanskje teknikeren må gidde å kopiere over data?

sjokomelk

Jeg hadde bilen min inne til oppgradering i dag, og jeg mistet alt jeg også. Men du verden så behagelig det var å bruke MCU nå.
Men som andre også har kommentert, så er skjermene mye mørkere. Instrumentpanelet syns jeg det nesten ikke var lys i i forhold til MCU1. Men sola var akkurat i horisonten, så skjermen var i nattmodus, og med lav sol rett i fjeset var det kanskje ikke de beste forholdene uansett.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

mthoring

#48
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 11. februar 2021, klokken 10:51
Sitat fra: mthoring på onsdag 03. februar 2021, klokken 10:08
Har fått tilbake bilen med MCU2 nå.
Kopierte de over alle innstillingene i profilen din? Eller fikk du bilen tilbake "helt blank" og måtte stille inn alt av seter, speil og ting på nytt?

Det eneste som var borte var radiofavorittene (DAB). Ellers måtte jeg stille inn Homelink på nytt, de lagrede portene lå i menyen, men de virket ikke. Jeg endte uansett ut med å reboote MCU før det virket som det skulle, så kan hende reboot hadde løst det med en gang. Profilene for sete, speil, instillinger i controls-menyen, blåtann-paringer, etc. var som før.

Det eneste jeg er misfornøyd med er ryggekamera, det er merkbart dårligere (mørkere) enn før. Men alt i alt, lett verdt det. Hemmer lysten på ny bil litt til :)

Jeg hadde bilen på Rud.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Rico

Jeg fikk utført oppgradering til MCU2 denne uken. Men betyr følgende at jeg har hatt AP 2.5 hele tiden? Bilen ble hentet ut i juni 17. Jeg har aldri hatt FSD, men var helt overbevist at jeg hadde AP 2.0 (uten at jeg egentlig har sjekket ut det så nøye).

Infotainment upgrade were performed with new MCU, Instrument Cluster, DAS 3.0 and radio tuner replacement. All
firmware were installed successfully.
Utført arbeid: NO LABOR PERFORMED
Deler som er skiftet eller montert
Del Info Upgrad wit Replacement Touchscren

Bekymring: Additional Items for Infotainment Upgrade
Infotainment upgrade were performed with new MCU, Instrument Cluster, DAS 3.0 and radio tuner replacement. All
firmware were installed successfully.
Utført arbeid: Infotainment Upgrade From Tegra MCU and Autopilot 2.5 To Intel MCU And Autopilot 3.0 (Model X With SIM Extender)
  Deler som er skiftet eller montert MCU INTEL HW3 UPGRADE- TegraAP2.0- EU-AP 1.0

KPN eUICC 2FF SIM Card() 1.0

sjokomelk

Hvis du hadde dashcam-funksjonen hadde du AP2.5. Sjekket du aldri i menyen? :o
De skifter til HW3 i alle bilene som kjøper MCU2-oppgraderingen uansett om du har betalt for FSD eller ikke. Regner med det gjør ting enklere å vedlikeholde i lengden.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Rico

Jeg hadde dashcam-ikonet ja, men tok meg aldri bryet med å teste med minnepinne siden jeg har montert dashcam selv  :-X Trodde nemlig AP 2.0 hadde dashcam men uten mulighet for å bruke minnepinne pga treg MCU1...

geear

AP2.5 ble ikke levert så tidlig, mener ingen biler er levert med 2.5 før november 2017 i Norge.. min ble produsert 25. sept og var en av de første (har nå HW3 pga FSD), den fikk endret kode fra APH2 til APH3 (2.5) mens den stod på båt.

Dashcam-ikonet kommer ikke opp uten å ha minnebrikke/disk med TeslaCam-folder tilkoblet, så det kan vel ikke stemme at du har sett hvis du aldri testet? Min forsvinner iallfall når jeg plugger ut.

z4rd

Min som ble levert i oktober 2017 hadde AP2.5. Jeg bestilte i slutten av juni samme året.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Rico

Sitat fra: geear på lørdag 13. februar 2021, klokken 00:17
Dashcam-ikonet kommer ikke opp uten å ha minnebrikke/disk med TeslaCam-folder tilkoblet, så det kan vel ikke stemme at du har sett hvis du aldri testet? Min forsvinner iallfall når jeg plugger ut.

My bad, mente sentry mode ikonet kom opp. Jeg tror heller ikke min hadde AP 2.5. Men fikk uansett HW3 (eller Full self-driving computer som det heter i bilens meny)nå så er happy jeg  :)

Mobileum

Er det noe forskjell/forbedring med HW3?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

HKS

Sitat fra: Mobileum på lørdag 13. februar 2021, klokken 10:01
Er det noe forskjell/forbedring med HW3?
Det kommer det ikke til å være, for eiere som kun har AP eller EAP og ikke FSD så er det samme kode som kjører uavhengig av om du har HW2.0, HW2.5 eller HW3.

Merket uansett ingen forskjell for noen måneder siden når vi gikk fra HW2.0 til HW3 på en 2017 Model X.
Tesla Model 3 Long Range

leafolainen

Sitat fra: Mobileum på lørdag 13. februar 2021, klokken 10:01
Er det noe forskjell/forbedring med HW3?
Foreløpig er vel eneste forskjellen at de med HW3 og MCU2 får en «rikere» visualisering av hva autopiloten ser. Men på sikt er man avhengig av HW3 for å få fullt utbytte av FSD.

Edit: Men det er kanskje bare hvis man har FSD at det er forskjell på visualisering?

Rico

Sitat fra: leafolainen på lørdag 13. februar 2021, klokken 10:47
Men det er kanskje bare hvis man har FSD at det er forskjell på visualisering?

Jeg har ikke FSD men har denne detaljerte visualiseringen.

sjokomelk

De jobbet med bilen min i utstillingslokalet i Haugesund, så jeg spurte pent om jeg kunne få ta bilde av dashbordet mitt i deler mens de holdt på. Og Autopilot-boksen var overraskende stor.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA