Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2015 egolf slutter å lade på 50-60%

Startet av sap_2000, mandag 25. januar 2021, klokken 08:40

« forrige - neste »

sap_2000

Hei.  Lurer på om noen har vært borti dette problemet. 
For et par uker siden begynte 2015 egolfen å slutte å lade når batteriprosent nådde omtrent 80%.  Arter seg slikt at den går i gult, så reconnekter i et par minutter så lader i noen min for å så gå i rødt etter noen runder. 

Kjører jeg bilen ned til 10-20% lader den altså helt fint i timevis opp til et visst  nivå før dette inntreffer.  Plugger ut og plugger inn så går det noen min til. 

I løpet av to uler så er utviklingen at dette inntreffer på lavere og lavere ladestand.  Nå får jeg den bare til ca 50% før dette inntreffer. 
Hvis jeg «lurer» den og setter på forvarming og så plugger inn så holder den seg på grønt og lader lengre.

-detter inntreffer på forskjellige ladere på forskjellige steder og med forskjellige kabler
-Ladekontakten og ledningsnett byttet for 1 år siden på garanti.
-På hurtiglading lader den problemfritt til 100%

Mistenker sliten on board lader siden den tar til seg DC lading problemfritt. 

Har diagnosetime i dag hos vw. 
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

sap_2000

Da kom dommen fra møller. Var on-board laderen som jeg mistenkte. Delen kostet bare ca 25.000,-  :'( Visste deleprisene er drøye, men det er helt vilt for en DC lader.

Tok betenkningstid. Noen gode råd til hvor man kan søke etter brukte deler/ bilopphuggere etc?

Gøy å ha bil uten garanti :'(. Aldri igjen
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

PionerThink

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Thomas Parsli

Sitat fra: PionerThink på tirsdag 26. januar 2021, klokken 16:12
Bør finnes et verksted som kan gjøre jobben med brukt del!
Lykke til!

Sjekk med elbilmek.no

Merkeverksted nekter nok å bruke brukte deler og du bør bruke er sertifisert verksted.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

sap_2000

#4
Takker så mye. Hadde ikke tenkt tanken engang på brukt del midt i sjokket.
Delen ser jo veldig kurrant ut å bytte, men så er spørsmålet om den må kodes inn eller om det er plug and play?

Noen som vet, og evt andre som kan kode enn møller?
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

Thomas Parsli

Sitat fra: sap_2000 på onsdag 27. januar 2021, klokken 10:27
Takker så mye. Hadde ikke tenkt tanken engang på brukt del midt i sjokket.
Delen ser jo veldig kurrant ut å bytte, men så er spørsmålet om den må kodes inn eller om det er plug and play?

Noen som vet, og evt andre som kan kode enn møller?

Dette skal du ikke rote med selv, uten kurs og godkjenning.
Elbilmek.no gjør slike jobber, svaret (og pris) er én telefon unna.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

rwilthil

Det er en enkel sak å bytte, og med brukt del vil tro du kommer under det halve. Men den må mest sannsynlig kodes. Noe de helt sikkert gjør på f.eks det nevnte verksted.



Sent fra min SM-G973F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA