Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Seter på PS2

Startet av reitsma, søndag 24. januar 2021, klokken 10:28

« forrige - neste »

reitsma

Hei

Hvordan oppleves setene på PS2 på langtur/varmegrader? Blir de veldig klissete som folk antyder? Synes 40k for skinn seter er i overkanten.

Polestar-eier

Jeg har ikke kjørt langt i varmegrader, men 2x10 timer langtur på vinter.

Jeg brukte jeans og merket ikke noe spesielt. Satt i førersetet med setevarmen vekslende av og på.

En annen passasjer brukte polyester fotballbukse, og klaget over å bli veldig klam i baken, for å si det mildt.

Man må anta at stoffet ikke er spesielt egnet mot shorts og bar hud ...

elektro

Er litt konsulent for et familiemedlem og lurer litt på det samme. :) Har i utgangspunktet ikke noe i mot stoffseter, eller alcantara. Synes ofte det er bedre, faktisk. Og ser sportslig ut. Men at veldig mange sier de oppleves klamme er ikke noe særlig positivt. Har bare sittet i de i showrommet. Hvordan er nappa skinnsetene da? 40.000 er en relativt stiv pris, men det vil jo også gi en økt bruktverdi, så det du reellt sett er ikke prisforskjellen på langt nær så stor.

Det er akkurat de samme setene ettersom jeg forstår, men har lest at nappa skinn oppleves litt mykere samt at man naturligvis har ventilasjon. Bortsett fra sittekomforten, hever de vel også helhetsinntrykket i kupeen, selv om jeg må venne meg litt til fargen og "mønsteret" i perforeringen på ryggen. Det er kanskje ikke så fremtredende i virkeligheten? Er nappa ensbetydende med naturskinn? I så fall bør det jo gi en annen lukt og faktisk bare bli bedre/penere med årene hvis man behandler de pent.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

e-h

Kan ikke si noe om kvalitet, men syntes skinnsetene var veldig behagelige de to gangene jeg prøvekjørte. Ventilering er jo ganske fint sommerstid. Fikk dessverre aldri prøvekjørt uten skinn, men fikk prøvesitte og stoff kjentes strammere syntes jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA