Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris reduksjon på MCU2

Startet av dragmore, fredag 22. januar 2021, klokken 09:45

« forrige - neste »

Klykken

Hvilken årsmodell er bilen din da?
Før 2016 så har du ikke AP2, etter 2016 så har du høyst sannsynlig AP2-maskinvare, selv om du ikke har kjøpt FSD/EAP/AP :)


Uansett, så slår du i bordet med prisene som er oppgitt på sidene til Tesla. Vis til linken jeg sendte deg og be om forklaring.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

MadsV

Gammal 13 modell det her.
Ja regner med det skal presiseres om det er +mva for privatkunder

offpist

Vent, hva?
Nei prisene på nettsiden er inkl mva.

17000 kr for MCU oppgraderingen, + 5700 kr for DAB er hva du skal betale.

Prisen du har fått, er feil.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

MadsV

Flott. Har ikke forhåndsgodkjent estimatet så tar det når jeg skal betale.

HKS

Som andre her sier:

Kan du svare ja på ett av punktene under så er prisen 17.000 kroner.
- Ingen Autopilot
- Autopilot 1.0
- Autopilot 2.0 eller Autopilot 2.5, du har betalt for FSD-pakken og ikke fått retrofit av FSD-computer (HW3) enda
- Autopilot 3.0 / FSD-computer

Hvis bilen din har AP2.0 eller AP2.5 og du ikke har kjøpt FSD-pakken er prisen 21.000 kroner.
Tesla vil da også oppgradere hardware for Autopilot til HW3, derfor koster denne konfigurasjonen litt mer.

Ved oppgradering til MCU2 mister man FM/DAB. Ønsker man å beholde dette må tuner også oppgraderes. Det er valgfritt og koster som nevnt tidligere i tråden 5.700 kroner.

For eiere av eldre Model S som kun har EDGE/3G så vil også MCU2 oppgraderingen inkludere oppgradering til 4G/LTE.

Alle prisene er inkludert moms.
Tesla Model 3 Long Range

offpist

Han sier jo at han har en 13 modell.
Altså uten AP.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

RøedH

Vurderer om en slik MCU2 oppgradering blir alternativet. Orginalskjermen har i løpet av sommeren fått en svær boble/delaminering - funksjon er fremdeles OK, men med usikkerheten i om det kan gi plutselig funksjonsvikt ser ny skjerm ut som en trygg løsning. Er det noen som har erfaring med slik delaminering om man bør bytte for sikkerhets skyld?

Funksjonaliteten er grei på den gamle men en reboot nå flere minutter og det blir vel også bedre på en ny.
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

o.b.lix

Sitat fra: RøedH på tirsdag 20. juli 2021, klokken 16:40
Vurderer om en slik MCU2 oppgradering blir alternativet. Orginalskjermen har i løpet av sommeren fått en svær boble/delaminering - funksjon er fremdeles OK, men med usikkerheten i om det kan gi plutselig funksjonsvikt ser ny skjerm ut som en trygg løsning. Er det noen som har erfaring med slik delaminering om man bør bytte for sikkerhets skyld?

Funksjonaliteten er grei på den gamle men en reboot nå flere minutter og det blir vel også bedre på en ny.

MCU1 dekkes av 5 års reklamasjonsrett og om den svikter da, kan den jo fikses.

Jeg har valgt å oppgradere til MCU2, og er i kategori "kjekt å ha" , som fine felger, dyre dekk, ledbar, og slike ting. Jeg angrer ikke, bilen er bedre i hverdagen, med mye bedre respons, og sikkerhetsmessig bruker man kortere tid på skjermen grunnet kortere responstid, men også kan man bruke talekommando og gir enda mindre skjermtid.

For min del fikk jeg sentry mode og to ekstra ryggekamera også.

Og netflix når jeg venter i bilen...

Men det er mulig å klare seg med MCU1, originale lys og billige dekk.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RøedH

Det er vel ikke mye mer funksjonalitet på en 13 model med MCU2, men 5 års garanti er hyggelig og forbedret hastighet samt kanskje stabilitet / trygghet.

:+1:Oppgradert lys er som natt og dag.
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

MadsV

Min er inne for oppgradering nå, tok med DAB og CCS oppgradering.
Min MCU1 fungerer fint enda, kan gå i svart om jeg presser den men er grei enda. Har bare 3G så den trengte uansett en oppgradering så da kunne jeg like gjerne koste på ekstra og få en bedre skjerm.

JorEl

Når man har en eldre modelS med umc1, så er jo disse oppgraderingene med MCU2 +div, gull. Må være deilig med "nybil-følelsen" igjen, for en liten sum, målt mot den store summen vi alle har betalt for bilen.
GRATULERER :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

MadsV

Kan bare si at bilen føles ny ut ja! Ny MCU, DAB adapter og CCS oppgradering. Pris 26 250kr.
En liten sum for å ha en bil som henger med i flere år til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA