Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stoffmatter

Startet av TM3P878, torsdag 21. januar 2021, klokken 10:06

« forrige - neste »

TM3P878

Hei,

Har hatt min model 3 i en mnd tid nå og er vedlig fornøyd. Jeg satt lenge å lurte på hva jeg skulle gjøre med mattene. Vurderte å kjøpe nye gummimatter, men etter litt frem og tilbake landet jeg på stoffmattene som er orginale. Når det kommer til vedligehold av disse er jeg litt usikker og lurer på hva dere andre gjør?

Etter en vinter vil det jo bli noe skit på de og de kan bli stivere. Noen som har vasket de i vaskemaskin f.eks på et skonsomt program? Har jo gjort med dørmatten min og den ble super.

Noen tips her?

RubberDucky

Jeg har bestilt disse etter anbefalinger i forumet her tidligere.
https://www.bilkomponenter.no/products/3d-maxspider-kagu-gulvmatter-tesla-model-3

Jeg har ventet på de siden slutten av november i fjor. De har nok leveringsproblemer.
2019 Mobilex Impala rullator

TM3P878

Hva med å vaske stoffmattene i vaskemaskin, tåler de det tro?

dejavu

Sitat fra: TM3P878 på torsdag 21. januar 2021, klokken 12:23
Hva med å vaske stoffmattene i vaskemaskin, tåler de det tro?
De tåler i det minste skitt, snø, is,vann og å bli trampet på. Skulle tror de også ville klare en tur i vaskemaskinen.. ;)
Mod.3,2021,AWD,HF

ØysteinBuddy

Jeg bare skummer de med bilschampoo eller noe tepperens, skrubber litt, spyler til vannet er helt rent med høyttrykk og suger de tørre med en våtstøvsuger/tepperenser før de henger fremme til de er helt tørre. Ett par ganger i året, helt supert :)
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

Ferry

Jeg har spylt stoffmatter med hageslange eller i dusjen. Deretter henger de varmt til tørk. Har holdt seg fine i 5-6 år. Fungerer overraskende bra. Koster ikke mye for helt nye stoffmatter heller. Så jeg vil helst ikke bruke gummimatter lenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA