Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Matrix til besvær

Startet av Kanutten, torsdag 21. januar 2021, klokken 08:15

« forrige - neste »

Kanutten

I det siste har jeg slitt veldig med matrix-lysene på min I-Pace. 100% av lastebiler/vogntog blinker på meg (, og noen personbiler). I tillegg blender den ikke lenger ned fjernlyset når jeg kjører inn i opplyste tunneller eller opplyste veistrekninger, noe den alltid gjorde tidligere.

Har noen opplevd det samme?

Jeg vet ikke hvor sensoren sitter for lysene, men kan dette kanskje ha sammenheng med bytte av frontrute?

Edit: Fant ut av det. Det var kalibrering som manglet etter bytte av frontrute.

Ingeniøren

#1
Sitat fra: Kanutten på torsdag 21. januar 2021, klokken 08:15
I det siste har jeg slitt veldig med matrix-lysene på min I-Pace. 100% av lastebiler/vogntog blinker på meg (, og noen personbiler). I tillegg blender den ikke lenger ned fjernlyset når jeg kjører inn i opplyste tunneller eller opplyste veistrekninger, noe den alltid gjorde tidligere.

Har noen opplevd det samme?

Jeg vet ikke hvor sensoren sitter for lysene, men kan dette kanskje ha sammenheng med bytte av frontrute?

Edit: Fant ut av det. Det var kalibrering som manglet etter bytte av frontrute.

:+1:

Tenkte jeg skulle linke deg til det engelske forumet, der det finnes en del tråder om problemer relatert til software, men ser det ikke er nødvendig. Sløvt av firmaet å "glemme" dette.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA