Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sort optikkpakke E-tron 55

Startet av hybrid88, tirsdag 13. desember 2022, klokken 12:16

« forrige - neste »

hybrid88

Er det noen som har byttet ut grill, plate under fanger foran og bak? Er det vanskelig?

Jeg vurderer en bil uten sort optikk igjen. Mine to tidligere Etron 55 limited og q7 etron folierte jeg alu lister, men syns ikke det holdt bra på deksler under fangere. Ellers var det supert.

Lurer på å bytte ut deksler og grill med originale sorte eller lakkere dem.

Erfaringer? 
Etron 55
E-golf
911 GT3

Auto

Fikk lakkert splitter/diffuser foran/bak samt lameller i grill i sort høyglans på min forrige e-tron. Bare gode erfaringer med det. Legger med bilder slik du kan se resultat.

hybrid88

#2
Kom over denne her https://fznparts.nl/product/audi-e-tron-4ke-black-pakket-grille-onderlip-diffuser/

Men jeg aner ikke hvor komblisert det er å bytte.

Møller mener at fanger foran og bak må av og da må hele assistentsystemet kalibreres. Og det kostet like mye som delene.

Supert hvis noen andre her har noe kunnskap om dette:)
Etron 55
E-golf
911 GT3

VegarHenriksen

Kyle Conner fikk det gjort på sin E-Tron så det er absolutt overkommelig, men du må være litt handy og gjerne ha service manualer tilgjengelig hvis det er mulig med Audi

https://www.youtube.com/watch?v=DRosMy5Ogik&;
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Orbit

Dersom det ikke er en basismodell, er det ganske mye systemer som må rekalibreres (i følge servicemanual) hver gang frontfanger er tatt av/på (selv uten bytte av fanger):
Sitat– Adjust adaptive cruise control system ⇒ Driver assist systems; Rep. gr. 98; Adaptive cruise control; Adjusting adaptive cruise control.
– Calibrate front overhead view camera -R243- ⇒ Driver assist systems; Rep. gr. 98; Overhead view camera; Calibrating overhead view camera.
– Calibrate camera for night vision system -R212- ⇒ Driver assist systems; Rep. gr. 98; Night vision system; Calibrating night vision system.
– If bumper cover is damaged or has been renewed or if paint repairs have been performed in area around radar sensors: Calibrate front corner radar ⇒ Driver assist systems; Rep. gr. 98; Front corner radar; Calibrating front corner radar.

Bakfanger er enklere, da det er mindre elektronikk i den:
Sitat– Depending on what steps have been performed, calibrate lane change assist ⇒ Driver assist systems; Rep. gr. 98; Lane change assist; Layout - lane change assist.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hybrid88

Takker.

Det blir foliering denne gangen også. Samt noe lakkering i grill med maskering uten at det demonteres. Får se hvor lenge det holder :+1:
Etron 55
E-golf
911 GT3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA