Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model3 våkner

Startet av tgmachine, onsdag 20. januar 2021, klokken 09:01

« forrige - neste »

Contango

Det er veldig likt vårt mønster. Bilen har stått parkert et par dager nå. Sover 10-13 timer, våken ca 4 timer og sover igjen. Med 6% drain over fire dager har du dog litt mer enn oss. Hadde du Teslafi i fjor - altså i den perioden hvor du ikke merket drain? Jeg stoler absolutt ikke på at Teslafi er uskyldig, så et alternativ for deg er å slå av Teslafi og sjekke drain neste gang bilen blir stående over flere dager.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Thomas Parsli

Sitat fra: Kim- på onsdag 20. januar 2021, klokken 18:44
Vi vet aldri hva som skjer på server siden og kriteriene der, disse kan bli endret utenom oppdateringer på bilen slik at tiden for å få bilen til å sovne kan bli lengre, men jeg tipper 99% på at bilen våkner for å vedlikeholdslade 12V batteriet ditt.

Hvis det er årsaken, bør den sove like lenge hver gang (fra den sovner).
Og hvis man lader batteriet (med en smart lader til 500,-) bør det endre oppførselen.

Det må da være enkelt å prøve?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

think123

Jeg har hatt teslafi siden bilen var ny juni 2019. har fulgt med på hvordan det virker og jeg har selv brukt tesla API direkt så jeg vet hva som skjer der. Teslafi kan kun være skyldig med å forlenge tiden bilen idler i ca. 40min. Men ikke timevis.... Neste gang jeg er på hytte kan denne slås av for å sjekke.

Jeg har kjøpt en bluetooth 12v overvåkningsdings ( https://www.sparelys.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=2540&category_id=89&option=com_virtuemart&Itemid=39 ) og kan overvåke 12v status over tid. Min teori er at min 12V er litt svak, og den utløser regelmessig vedlikeholdslading spesielt når kulden setter inn.

Contango

Fint. Da har du mer kompetanse enn jeg har. Vi har lader på hytta så vampire drain er ikke noe problem for oss. Men interessert uansett i hva du måler på 12V.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Contango

Bilen sover etter installasjon av 2020.48.35.5.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA