Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Newbie service center spm

Startet av model3pw, tirsdag 19. januar 2021, klokken 14:28

« forrige - neste »

model3pw

Har time imorgen midt på dagen som har ventet 3 uker på.

Nå kan jeg ikke pga jobb møte opp til det tidspunktet allikevel. Ønsker ikke å utsette. Umulig å komme gjennom på tlf som alltid.

Kan jeg (som på andre verksted) møte opp på morgenen og bare gi fra meg nøkkelkortet? På sms sier de at det uansett er «touchless experience» (hva nå de legger i det... må jo gi nøkkelkort til noen vel?

Står jo i appen tydelig hva som skal gjøres så ser ikke helt poenget med å være der på angitt tidspunkt (med mindre en er control freak).

Hva er egentlig opplegget med dette faste tidspunktet?

Klykken

Det er mange biler som skal inn og ut, og muligens fullt på plassen. MEN sist jeg var på SC i Trondheim droppet jeg bare nøkkel i en pose med navn og bilnummer påskrevet i en "nøkkel-droppoff" på stedet.

Gjerne skriv i serviceforespørselen i appen hvis du velger å gjøre det slik, så blir de forhåpentligvis klar over det de også.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jlan

Fast tid er jo greit hvis en skal vente. Men hvis det er nøkkel-dropp så er jo den opplagt der for å brukes. Det kan være lurt å sjekke på appen at bilen blir flyttet eller "forsvinner" når tiden er der. Og om den dukker opp igjen ute senere. For det er ikke sikkert du får beskjed når den er ferdig.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

z4rd

De pleier å filme rundt bilen ifm check-in. Tar en statussjekk mtp ladekabler som ligger igjen i bilen, skader osv, samt ber deg om å skru av PIN-kode og legge nøkkelkort/FOB i bil. Deretter signerer man. Min erfaring er at dette gjøres på en iPad. Men nå er det lenge siden sist jeg var på SC.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Kim-

Leverer alltid bilen på kvelden og hiver nøkkel i dropkassen, så henting etter jobb, evt på kvelden. De gangene bilen skal være inne i mer enn en dag har jeg avtalt lånebil, men da har jeg kommet når de åpner selv om timen ikke er før ut på dagen.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Sitat fra: z4rd på tirsdag 19. januar 2021, klokken 16:31
De pleier å filme rundt bilen ifm check-in. Tar en statussjekk mtp ladekabler som ligger igjen i bilen, skader osv, samt ber deg om å skru av PIN-kode og legge nøkkelkort/FOB i bil. Deretter signerer man. Min erfaring er at dette gjøres på en iPad. Men nå er det lenge siden sist jeg var på SC.
Varierer sikkert fra SC til SC, men for mitt lokale senter i Sandnes, så var det slik det var før korona, og da var det viktig med oppmøte til oppsatt tid, men etter korona har det vært å levere slik det er normalt hos alle andre forhandlere, parkere bil ute, inn med nøkkel, få nøkkel til lånebil og kjøre. Da kan den leveres når som helst.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA