Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Høyvoltsbatteri deksel

Startet av sybo, tirsdag 19. januar 2021, klokken 10:40

« forrige - neste »

sybo

Hadde nettopp min e-golf på første eu kontroll, der fikk jeg mangellapp pga skraper på et høyvoltsdeksel.
Disse skrapene er dukket opp fordi det er en del fartsdumper som er for lye da har skrapt i bunnen av bilen.
Skjedde da bilen var ny og jeg ikke visste om dette problemet. Hadde ikke slike problemer på min forrige bil.

Jeg må nå bytte dette dekselet og bilen må sjekkes for skade pga denne skrapen.

De skal ha over 7000 for å bytte deksel og godkjenne bilen, eller 1700 bare får å sjekke at alt er ok for såå å godkjenne om det ikke er noen skader på batteriet.

Bilen kjøpt på Gumpens Auto i Kristiansand. Er det andre som kan gjøre samme jobben i Kristiansandsområdet?
Noen som har vært borti lignende?

epifant

Har skrapene utløst en mangel på EU-kontrollen? Må dekselet byttes?

Jeg hadde nok lett betalt 1700,- til merkeverksted for å få en tommel opp (med dokumentasjon) derfra, i tilfelle senere problemer. Gjør du jobben andre steder og får trøbbel med batteriet senere kan nok prosessen bli en del vanskeligere..

Eventuelt spør om de er villige til å bytte til et brukt deksel.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

Thomas Parsli

1700,- for å kontrollere var litt dyrt, men er den en 2er eller 3er-feil må den jo utbedres.

Hvis fartsdumper på offentlig vei skader bilen, tror jeg du kan kreve erstatning (kommune/fylke)!


2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

sybo

Å få erstatning fra kommune og sånt kan jeg se langt etter er jeg redd. Men har bestilt time til 1700 ja.
Har vært å kikket og det er ikke hull i dekselet. Bare skraper. Er vel noe isolering i det dekselet som da kan sees.
Kjipt å ut med de pengene, men men

sybo

Nå endrer de pluttselig på dette og sier at ihht kjøretøyforskriften MÅ disse dekslene byttes når det er skader på dem.
WTF. Hurra

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA