Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nok en refresh/rykte/ønske tråd

Startet av np, mandag 18. januar 2021, klokken 23:44

« forrige - neste »

MaxQ

Sitat fra: z4rd på torsdag 11. februar 2021, klokken 21:45
Elektriske dører foran trumfer ikke-elektriske. Dørhåndtakløsningen til TMX er uten tvil den beste av 3/Y og S. Spesielt om vinteren også. Falkeving kan diskuteres, og er ofte gjenstand for «smak&behag» som er mindre viktig, men at de er utrolig praktiske kommer man ikke utenom. Jeg savner i alle fall dørene til min gamle TMX... Har du hatt dette selv? :)

Jeg tror nok at elektriske dører forran også er en smakssak, jeg liker de ikke. Det samme med FWD, jeg liker de ikke. Primært pga de stadig er gjennstand for behov for "kalibrering" for å ikke skade bilen. Jeg har vel en mandagsbil. Det besvarer vel spørsmålet ditt, ja jeg har bil med FWD.

Helt enig i at dørhåndtakløsningen til X er den beste så langt. (Frontruten er det største plusset med X i min bok).

z4rd

Hmm, OK. Skjønner deg hvis det aldri fungerer korrekt. Personlig har jeg kun opplevd at kalibrering har vært nødvendig av FWD, og etter at dette var gjennomført har det fungert som det skal. Frontdørene på min gamle TMX fungerte 100% gjennom hele mitt eierskap i nesten 3 år.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

cstromme

Samme her. Over 4 år gammel TMX og aldri hatt behov for kalibrering av FWD. 😊
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

MaxQ

Det hadde vært hærlig å hatt en såpass feilfri bil/opplevelse som dere. Men Tesla justerer årlig FWD da de henger og slenger etter hvert nok til å ta borti både det ene og det andre. "Innenfor spesifikasjon" og "virker som designet" er svaret derfra. Hyggelig. Det samme gjelder motorene i fremdørene som fra tid til annen "holder igjen" døren slik at jeg må bruke makt mot motoren i dørene for å åpne de og for å lukke de. Tipset om å faktisk bruke trykkerten på utsiden for å lukke døren virker, men fremstår som feil bruk.

Men beklager å dra tråden off-topic.

Refresh'en har jo kommet men forstatt rom for rykter. Det blir svært spennende å se hvilke batteri dette ender opp med å bli og om de går for et nytt bytte av batteri når de får opp produksjonen av 4860. Men jeg har et ønske og det er en reduksjon i prisen. X var innenfor når jeg kjøpte, nå har den sneket seg ut av budsjettet mitt desverre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA