Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID.4 Visningsbiler

Startet av Peacock, mandag 18. januar 2021, klokken 19:55

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: ProsjektX på fredag 26. februar 2021, klokken 14:41
Da har jeg vært hos forhandler og kikket. Må si det var litt nedtur. Rett og slett kjedelig interiør og fargene på setene var dølle... Mye plastikk og ikke særlig fantastisk. Til og med en 10 år gammel Passat er mer spennende. Enyaq fremstod mye mer premium, og med flere smarte løsninger. Det positive er at da er det 3 aktuelle biler igjen, Enyaq, Ioniq5 eller Kia CV!

Tipper ioniq5 utgår og da hvis bilen er som på bildene så virker som veldig plastikk aktig det interiøret og.
Model 3 2019 LR Rwd

ProsjektX

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 26. februar 2021, klokken 14:47
Sitat fra: ProsjektX på fredag 26. februar 2021, klokken 14:41
Da har jeg vært hos forhandler og kikket. Må si det var litt nedtur. Rett og slett kjedelig interiør og fargene på setene var dølle... Mye plastikk og ikke særlig fantastisk. Til og med en 10 år gammel Passat er mer spennende. Enyaq fremstod mye mer premium, og med flere smarte løsninger. Det positive er at da er det 3 aktuelle biler igjen, Enyaq, Ioniq5 eller Kia CV!

Tipper ioniq5 utgår og da hvis bilen er som på bildene så virker som veldig plastikk aktig det interiøret og.
Vel, har ikke sett den live. Ut ifra bilder så ser det ut til å være mye soft-touch materialer på dørpaneler, dashboard osv, så virker å være mer forseggjort (ser tydelige sømmer i materialoverganger). Vi får se. Id.4 så jo ok ut på bilder, men falt igjennom live ihvertfall. Skoda var nesten motsatt, fremstod mer premium live.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Trond.m

Falt gjennom hos noen, og sånn er det jo alltid. Men den har jo falt i smak hos veldig mange andre..

hELgenen

Kjedelig og døll er jo det mange er på jakt etter på Tyske biler. Men sammenlignet med bildene så oppleves den både større og litt mørkere..Så sånn sett synes jeg den ga et litt bedre kvalitetsinntrykk enn bildene. Ja,disse knappene,eller touch greiene, er ikke noe som drar opp inntrykket. Men tenkte ikke så nøye på dette da dette på en måte var kjent allerede. Men på meg ga bilen litt mer pluss etter å ha sett den sammenlignet med forventningene på forhånd. Og det er jo en bra ting

biggern

#49
Blir jo spennende å se hva som blir gjeldende innvendig/utvendig når GTX kommer til våren.
Verdens premiere er rundt Mars/April.
Er bla. indikert 225kw eller 302hk.

Trond.m

#50
Så mørke innvendig som man får inntrykk av på det nederste bildet gjelder vel bare om natten  ;) Personlig synes jeg interiøret i det nederste bildet er å foretrekke. Pressebildet nedenfor er nok riktigere, men jeg håper det brune ikke har så mye rødskjær. Får snart komme meg hjem fra vinterferie og se med egne øyne.


ihaal

Så på visningsbil i dag, en 1st Max. Bilen ga et godt inntrykk. Spesielt gledelig er at brun/gråfargen på seter/interiør så mye bedre ut enn på bilder. Det er generelt mye mørkere og mindre prangende enn bildene gir uttrykket for. Her tror jeg de fleste blir positivt overrasket. Setene er akkurat passe myke og har god sitestøtte. Tror man sitter veldig godt på langtur i denne bilen. Mye mindre hardplast enn i ID3 og kvalitetsfølelsen virker god for en bil i denne klassen. Plassen er som mange har nevnt veldig god. Kjekt med flatt gulv bak og beinplassen er upåklagelig. Flott bagasjerom, men lurer fremdeles på om det finnes oppsett for trygg sikring av last i 1st (1st Max har kroker og nett som følger med osv). Dørene var veldig gode og ga et veldig solid inntrykk. Gleder meg til å få bil.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Trond.m

Takk for fin rapport @ihaal. Gleder meg jeg også. Er fotgjenger fra 2. mars 🥲

hakotorg

Mener bestemt at det var hemper/kroker i gulvet på 1st når jeg kikket på den, så er slikt nett tror jeg skal gå an å bruke.

Trond.m

Sitat fra: hakotorg på lørdag 27. februar 2021, klokken 20:25
Mener bestemt at det var hemper/kroker i gulvet på 1st når jeg kikket på den, så er slikt nett tror jeg skal gå an å bruke.
Hemper og kroker er det i alle biler tror jeg. Så det er nok mulig å sikre lasten, men langt enklere når det er fester i taket ved B-og C-stolpe.

Electric cars in Norway

#55
Denne blå fra youtube lagt ut for to timer siden, må dere se på. Filmet på Gromstad auto, men det vet jeg ikke hvor ligger,,,, anyway..

Fra nybiltester med munnbind og hansker på i disse korona tider :+1:

https://youtu.be/hf8b0s_CXCA

Storg

Gromstad er i Arendal.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Electric cars in Norway


ENTO

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 27. februar 2021, klokken 20:44
Denne blå fra youtube lagt ut for to timer siden, må dere se på. Filmet på Gromstad auto, men det vet jeg ikke hvor ligger,,,, anyway..

Fra nybiltester med munnbind og hansker på i disse korona tider :+1:

https://youtu.be/hf8b0s_CXCA

Dette er noe av det mest amatørmessige test jeg har sett. Tenk å sitte i baksete til venstre og si at «når jeg lener hodet til venstre så treffer jeg veggen opp til venstre» Ja selvfølgelig gjør man det !!?

Bjoris

#59
Fikk 30 min med bilen i Hgsd i dag, blå MAX. Jeg ble positivt overrasket, her er mye bra for rett over 400. Om det står seg like bra når en nærmer seg 600 kan sikkert diskuteres, men jeg opplever bilen som skikkelig solid. Veldig gode seter og god plass over alt. Tok også opp i taket på den kanten som nybiltest.no kommenterer, men har lang rygg og tar normalt i taket bak i alle biler om jeg strekker rygg. Håper det blir bedre i 1 ST uten panorama, der blir det iallefall ingen kant, for kanten var litt irriterende. Nå sitter jeg sjelden bak, men med 18 årings om snart får lappen så blir det kanskje oftere og der sitter jeg veldig godt og uten noe kant er det ikke så farlig om hårtustene skulle subbe i taket. Det var bare når jeg satt "som en prest" at jeg tok opp i uansett og det gjøre en jo ikke når en er på tur, en siger litt sammen. Derfor mye viktigere at det var veldig god plass til beina bak meg selv. I bredden så syns jeg det virket som at det blir trangt med 3 voksne bak, kommer uanett ikke til å skje at vi er 5 i bilen over lengre turer uansett.

Bagasjerommet var kjemebra og jeg opplever at dørene nesten gir Audifølelse når de lukkes, ikke helt, men nesten. Mer enn godt nok og ett stort hakk opp fra Kia ENiro som ikke er så aller verst den heller. Begge nevnte er jo milevis bedre enn Tesla sine rammeløse vindu, de ødlegger jo det som måtte være av kvalitetsfølelse i en Tesla...

Ellers syns jeg disse bryterene på rattet var kjempefine, suprt å kunne sveipe mer/mindre lyd f.eks enn å trykke. Grensesnittet på skjermen er ikke så intuitivt som på Tesla, men dette blir en vant med etter 30 min uansett så betyr lite, respons etc var god. Syns ikke 12 tommer virket så stort så er litt spent på 10 tommer, det er nok greit nok, men på bilder syns jeg 12 har virket litt stort, men det var det absolutt ikke så det er en fin oppgradering. Syns 13 i Enyaq virket så mye større...

Nei, det er ikke til å komme fra at dette er en meget bra bil og langt over ID3 i opplevd kvalitet!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA