Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilen nullstiller seg hver gang

Startet av wakas akhtar, mandag 18. januar 2021, klokken 18:40

« forrige - neste »

wakas akhtar

Opplevd i det siste at når jeg skrur av alarmen så justerer setet seg til en annen instilling. Klima endres til 19 grader og radio husker ikke sist spilte kanal.
Noen andre med samme symptomer?

chargedup

Mange som har problemet tror jeg. Enkleste og beste rådet tror jeg er å skru av profiler inne i bilen og aldri skru det på igjen.
De som har problemer mener det er eneste måten å fikse det på, de som ikke har problemet skjønner ikke problemet ;)
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

4Matic Fanatic

Sitat fra: chargedup på mandag 18. januar 2021, klokken 21:42
Enkleste og beste rådet tror jeg er å skru av profiler inne i bilen og aldri skru det på igjen.
+1. De ble skrudd av etter første uke i 2019.
Bilen har nok å gjøre med å boote opp NOENLUNDE likt hver gang du starter, om den ikke skal prøve å velge mellom flere profiler i tillegg...

Napoleon

Hei,
Er ny her, og nettopp fått min EV320.
Opplever at innstillingene, bl. enheter og temperatur, blir "glemt" hver gang jeg slår av motoren.
Både rekkevidde og navigasjonen kommer med engelske miles/yard, er det noe jeg gjør feil?
PS: dette var sånn fra butikken, og før jeg lagde en profil ;D

4Matic Fanatic

Sitat fra: Napoleon på torsdag 25. februar 2021, klokken 12:00
Opplever at innstillingene, bl. enheter og temperatur, blir "glemt" hver gang jeg slår av motoren.
Både rekkevidde og navigasjonen kommer med engelske miles/yard, er det noe jeg gjør feil?
PS: dette var sånn fra butikken, og før jeg lagde en profil ;D
Nei, det er nok ikke du som gjør NOE feil, det er kodeapekattene som JLR bruker som gjør MYE feil.
Meld det til forhandler.

chargedup

Sitat fra: Napoleon på torsdag 25. februar 2021, klokken 12:00
Hei,
Er ny her, og nettopp fått min EV320.
Opplever at innstillingene, bl. enheter og temperatur, blir "glemt" hver gang jeg slår av motoren.
Både rekkevidde og navigasjonen kommer med engelske miles/yard, er det noe jeg gjør feil?
PS: dette var sånn fra butikken, og før jeg lagde en profil ;D
For 21 modellen kom det fiks 27 jan og 5 feb i TCU update 9.1C og 9.1D som inneholdt "fix/issue with personilalization settings". Har du installert de? Kanskje de fikser problemet ditt, hvis ikke kommer det helt sikkert flere fikser etterhvert. Virker å være minst like mye softwarefeil på 21 mod som på 19 modellen når den kom...
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Napoleon

Takk.
Har hentet bilen 12 februar, og når jeg sjekker oppdateringer står det Software is up to date og ingen versjon nr.
Kommer oppdateringer automatisk eller må jeg hente dem?

chargedup

Hvis du har sim kort i bilen eller bilen er koblet på wifi kommer det opp når man sjekker etter oppdateringer på pre 21 mod (gitt at det er SOTA, er ikke alle oppdateringene som er det). Det kan til og med komme popup som sier ifra om oppdatering uten at en er inne på oppdateringsdelen. Sikkert andre som har mer greie på dette enn meg og jeg vet lite om 21 mod. Last ned appen Wattcat for å se alle oppdateringene som Jaguar har sluppet under detaljer->skytegn.

Hvis du har prøvd med wifi eller sim kort, ville jeg ha kontaktet forhandler, forklart problemene og spurt om bilen har TCU 9.1C og 9.1D. Ikke uvanlig at Jaguar forhandlere leverer ut en bil uten de siste oppdateringene. Det at kundene vet hva software oppdateringene fikser er fortsatt ganske nytt for de fleste forhandlere uansett merke.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

JorgenM

Sitat fra: chargedup på mandag 01. mars 2021, klokken 09:21
Hvis du har sim kort i bilen eller bilen er koblet på wifi kommer det opp når man sjekker etter oppdateringer på pre 21 mod (gitt at det er SOTA, er ikke alle oppdateringene som er det). Det kan til og med komme popup som sier ifra om oppdatering uten at en er inne på oppdateringsdelen.
Dette går automatisk UTEN eget SIM og UTEN wifi. Bilen bruker det innebygde SIM-kortet for åsjekke etter oppdateringer og det vil alltid komme popup automatisk (dette funka muligens ikke på de aller første versjonene).

Man trenger hverken eget SIM eller wifi for å få oppdateringer  :+1: :police:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA