Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knirk i dashboard

Startet av Belloq, mandag 18. januar 2021, klokken 13:22

« forrige - neste »

Belloq

Sitat fra: denwhi på onsdag 20. januar 2021, klokken 09:51
Gi oss gjerne en oppdatering etter at du har vært i kontakt med Tesla!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har time 5 februar , skal gi dere tilbakemelding om det blir fikset eller ikke .
P85 2014

thebadger

Sitat fra: Belloq på onsdag 20. januar 2021, klokken 10:13
Har time 5 februar , skal gi dere tilbakemelding om det blir fikset eller ikke .
Dette var mye letter før Covid19. Jeg har hatt 4 forskjellige støy-problemer, 2 med vibrasjon og 2 med vindstøy. De tre gangene jeg har hatt bil inne for det kjørte jeg rundt sammen med SC arbeider sånn at jeg fikk demonstrert det som var feil. Det ble notert ned og fikset (med ett unntak, men der var det feil med hele bilen).
Skal inn på fjerde i morgen, der er det heldigvis bare justering av vindu som skal til.

Almis

Har det samme i min 2021 M3P. Den er gått 750km.........

Når jeg først leverte inn bilen så fant de ikke lyden, men jeg fikk med meg en tekniker ut på en prøvetur slik at han kunne skrive det i loggen. Det som er rart er at den lyden kommer ikke før kupeen er blitt sikkelig varm.

Uansett, time 3 februar. De skal også se på en knirkelyd fra baksetet.

Den bilen min må altså ha blitt bygd på en dårlig dag..
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

C_B_

Sitat fra: Almis på onsdag 20. januar 2021, klokken 16:15
Har det samme i min 2021 M3P. Den er gått 750km.........

Når jeg først leverte inn bilen så fant de ikke lyden, men jeg fikk med meg en tekniker ut på en prøvetur slik at han kunne skrive det i loggen. Det som er rart er at den lyden kommer ikke før kupeen er blitt sikkelig varm.

Uansett, time 3 februar. De skal også se på en knirkelyd fra baksetet.

Den bilen min må altså ha blitt bygd på en dårlig dag..
Knirker bl.a. i dashbordet der skjermen er festet. Har klagd og de fikk en gang noe bort. Men det kommer tilbake. Jeg legger også merke til at knirk kommer etter at dashbordet blir varmere av viften. Legger hånda på og knirkingen dempes. Beveger det myke på plastikken på dashbordet litt frem og tilbake da kan knirking komme litt bort en stund. Ulyd kommer fra viften noen ganger. Noen vibrasjonslyder er ellers også bak og ved høyre døra fremme, tror de også avhenger av hvor varm kupeen er. Går ann å skyve opp den lange lista på dashbordet og da kan man legge noe mellom kanskje. Blir kanskje med meg som med han som jeg så under ferien i Italia, noen av chrome pyntelistene hang langt utenpå modXen hans og jeg tolket det som at han hadde gitt opp å fikse det. Min LR har gått ca. 50 000.

tetollef

Sitat fra: Almis på onsdag 20. januar 2021, klokken 16:15

Uansett, time 3 februar. De skal også se på en knirkelyd fra baksetet.

Den bilen min må altså ha blitt bygd på en dårlig dag..

Jeg fikk fikset knirkelyder fra baksetet på min med tetningslist fra biltema bak ryggen :-)



Almis

Knirkingen kommer fra nedre del. Virker som puta yar i døra eller noe.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA