Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bytte fra tesla til VAG

Startet av Vaduz, fredag 15. januar 2021, klokken 18:48

« forrige - neste »

Vaduz

Vurderer å bytte MS75D til Enyaq 80x, men har noen spørsmål angående bytte fra et velprøvd økosystem til et litt mer «eksperimentelt». (Regner med at noen har erfaring fra ID3 plattform eller tilsvarende og kan gi litt råd).

Når jeg setter meg i bilen og velger destinasjon, får jeg Google Maps kvalitet med raskeste rute basert på trafikk? Vil den da også estimere batteribruk, planlegge hurtiglading som nødvendig og forhåndsoppvarme batteriet, eller må man gjøre alt manuelt?

Jeg har FSD/autopilot, det fjør at jeg ikke trenger å kjøre på motorvei overhodet (minus noen bråbremser og forsøk på å ta livet av meg og familien fra tid til annen), hvordan er VAG sin lane assist/fører assistanse?

Har fra før fortum, grønn kontakt og circle K apper mest for gøy og til lading i oslo/byer, og synes det fungerer greit, men finnes det bedre og mer integrerte løsninger også hos Skoda/VW, eller må jeg opp med appen?

I bunn og grunn, hvordan er livet utenfor tesla's trygge rammer?


sjokomelk

Sitat fra: Vaduz på fredag 15. januar 2021, klokken 18:48
Når jeg setter meg i bilen og velger destinasjon, får jeg Google Maps kvalitet med raskeste rute basert på trafikk?
Bare hvis du bruker Google Maps på mobilen din.

Sitat fra: Vaduz på fredag 15. januar 2021, klokken 18:48
Jeg har FSD/autopilot, det fjør at jeg ikke trenger å kjøre på motorvei overhodet (minus noen bråbremser og forsøk på å ta livet av meg og familien fra tid til annen), hvordan er VAG sin lane assist/fører assistanse?
MobilEye EyeQ3 (?) som brukes. Oppleves av meg som litt "enklere" enn Tesla sitt system. Men fungerer fint på motorvei. Andre har kanskje en annen oppfattelse.

Sitat fra: Vaduz på fredag 15. januar 2021, klokken 18:48
Har fra før fortum, grønn kontakt og circle K apper mest for gøy og til lading i oslo/byer, og synes det fungerer greit, men finnes det bedre og mer integrerte løsninger også hos Skoda/VW, eller må jeg opp med appen?
Opp med appen.

Audi E-tron-eierne er vel de som har best kjennskap til VAG sine nyere produkter, så det kan kanskje hjelpe å lese litt i det delfora på hvordan de opplever funksjoner og eierskapet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA