Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestille ny bil

Startet av muggost, torsdag 14. januar 2021, klokken 17:56

« forrige - neste »

muggost

Hei, har lest litt på forumet her nå. Vi trenger en ny bil ila våren og vurderer TM3 long range med hengerfeste. Er det noen spesielle ting å ta hensyn til ved nybestilling nå? F.eks om det kommer nytt utstyrsnivå allerede i april eller slike ting.

Forstod det sånn at det nettopp er lansert en facelift nå nylig, så da er bruktkjøp sikkert ikke så lurt?

apehest

Tesla er totalt uforutsigbar når det gjelder endringer på bilene. Ting skjer fortløpende uten forvarsel.
Det kan ikke utelukkes at restverdi på model3 går på en smell når Y kommer.

Det sagt er det jævlig deilig med 0.25% renta, og jeg aner ikke hvor lenge de tilbyr det.

Måkemannen

Sitat fra: apehest på torsdag 14. januar 2021, klokken 18:00
Tesla er totalt uforutsigbar når det gjelder endringer på bilene. Ting skjer fortløpende uten forvarsel.
Det kan ikke utelukkes at restverdi på model3 går på en smell når Y kommer.

Det sagt er det jævlig deilig med 0.25% renta, og jeg aner ikke hvor lenge de tilbyr det.
Ble ikke kampanjerenten kuttet ut ved årsskiftet?

Daniel_0007

Sitat fra: Måkemannen på fredag 15. januar 2021, klokken 00:46
Sitat fra: apehest på torsdag 14. januar 2021, klokken 18:00
Tesla er totalt uforutsigbar når det gjelder endringer på bilene. Ting skjer fortløpende uten forvarsel.
Det kan ikke utelukkes at restverdi på model3 går på en smell når Y kommer.

Det sagt er det jævlig deilig med 0.25% renta, og jeg aner ikke hvor lenge de tilbyr det.
Ble ikke kampanjerenten kuttet ut ved årsskiftet?

Står fortsatt på hjemme siden med 0.25 rente i 36 måneder.
Tviler på det blir noen store endringer med det første men de kinesiske bilene har fått litt nye detaljer i interiøret som trolig kommer etterhvert men forskjellen er minimal.
Model 3 2019 LR Rwd

turfsurf

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 15. januar 2021, klokken 01:34
Står fortsatt på hjemme siden med 0.25 rente i 36 måneder.
Får fortsatt 0,25% rente ja. Håper neste runde med biler får varme i rattet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Jeg tror den 0,25% renten vi bli værende i lang tid fremover, men jeg bare gjetter ;D ;D og håper.

marcob

Med den renta er det nesten for dumt å la være å kjøpe bil, ja.

hELgenen

Sitat fra: marcob på fredag 15. januar 2021, klokken 08:52
Med den renta er det nesten for dumt å la være å kjøpe bil, ja.

Uansett om renten var 0 - så sitter eier alltid igjen med verditapet.
Låner du f.eks 450.000 kroner og selger bilen
etter 1 år for 350.000 - så må du uansett betale 450.000 tilbake til lånegiver og ta verditapet på egen kappe.

Så om det er dumt eller ikke å kjøpe bil er mer et spørsmål om du vil,må,ønsker å bruke penger på bil eller ei.

Den tiden da verditapet var 0 på elbiler tror jeg sakte men sikkert er forbi. Dersom en ser seg i baksspeilet og ser ann situasjonen akkurat nå - så er verditapet svært,svært lite på Tesla. Men det betyr ikke at det vil forbli slik
fremover. Enkelte som kjøper med fullfinansiering tenker som så at det koster meg så og så mye i måneden og etter X måneder selger jeg bilen og casher inn lånet med pengene jeg får......Vel - det forutsetter at du får like mye tilbake som restgjelden på bilen er - og så langt har jo dette stort sett vært en lite problem for svært få.




marcob

Det var ikke helt seriøst ment... Er smertelig klar over at å kjøpe (ny) bil aldri er en god investering.

Mondeo

Husk å bruke referral kode om du bestiller ny bil.
Gir litt gratis lading.

olemm

Jeg stod mellom valget å kjøpe brukt, eller bestille ny. Jeg endte med å bestille ny forrige uke, fikk 0,25% rente.

Når jeg snakket med min Tesla rep, så sier han at rentekampanjen skulle i utgangspunktet bare gjelde for desember. Men at den hadde blitt forlenget, de hadde ikke mottatt noen sluttdato enda, annet enn beskjed at denne kampanjen kan bli avsluttet på veldig kort varsel.

muggost


arv

På min TM3 LR som jeg fikk i desember har jeg ett år gratis lading på SC
ARNE
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA