Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er Tesla Model S for bred for biltog i Tyskland?

Startet av georglu, torsdag 14. januar 2021, klokken 14:14

« forrige - neste »

georglu

Leker litt med tanken på bil+togferie i Europa i sommer (hvis verden er sånn nogenlunde Corona-fri!) og tenker jeg det kunne være naturlig å prøve biltog gjennom Tyskland (ja, jeg kunne kjørt, men bør nok unngå for mange lange og (potensielt) kjedelige strekk med små barn i bilen). Men når jeg sjekker hos en av tilbyderne (https://urlaubs-express.de/), så virker det som maks-bredden de tillater er 195 cm (195 er det største tallet jeg får taste inn i skjemaet deres). Siden bredden på en Model S er mer enn 2m med speil og litt under 2m uten, så kan det virke som bilen er for bred. Å skrive 195 virker å lyve, men det kan tenkes at bilen likevel får plass? Er det noen som har prøvd å reise med tog i Europa med en Model S?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Orbit

Svensker som lurer på det samme, men med erfaringer som nå er flere år gamle. https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=8036

Så det er nok best å kontakte togselskapet (og oppdatere tråden her etterpå).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

georglu

Heh. Det lønner seg å spørre tog-selskapet. Og jeg fikk kjapt svar også! Her er hva de svarte når jeg lurte på om Model S er for bred:

Sitat
It is possible to transport cars until 205 cm width. The cars are loaded with help of additional racks.  For wider cars we prefer to have contact to the customers first to the booking.

You can do your booking online and enter 195 cm width instead of the actual width and in the field "Questions or Comments" in the next page you can enter the actual width.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

ellholt

Vi har tatt biltoget fra Hamburg til Munchen to ganger med våre Model S. Det gikk akkurat. mener det skilte et par cm på hver side av dekkene., pluss trangt for å komme ut av bilen :-/.
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA