Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tilbakekalling - eMMC brikken

Startet av MaxQ, torsdag 14. januar 2021, klokken 07:05

« forrige - neste »

Nabil N

Hei, har det vært noen som har blitt innkalt av Tesla ennå? søkte utifra VIN nr, og da sto det 2 febrauar og 3 mars, men de har ikke kontaktet meg.
Bilen min har blitt treg til å våkne og klar til å kjøre, noen mener at det kan være eMMC.

Jeronan

Sitat fra: Nabil N på onsdag 23. juni 2021, klokken 22:39
Hei, har det vært noen som har blitt innkalt av Tesla ennå? søkte utifra VIN nr, og da sto det 2 febrauar og 3 mars, men de har ikke kontaktet meg.
Bilen min har blitt treg til å våkne og klar til å kjøre, noen mener at det kan være eMMC.

Unfortunately that's just software related. We had our eMMC replaced back in February, since my car was in SC for other stuff when the call-back was announced.
The MCU has only become worse in response and car still goes into random deep sleep during day time.

I have given up, as we ordered a Model Y now and going to sell our Model S. If we had kept the car, I would have paid the 21k NOK to upgrade to MCU2.  It's the only way to get a responsive MCU sadly.

They should have kept the MCU1 cars on Software 8.x back in 2018. It was the best software version for MCU1 owners. The MCU1 was fast, snappy and very responsive. Autopilot was at it's best back in 2018 too.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

MrBacardi

Sitat fra: Nabil N på onsdag 23. juni 2021, klokken 22:39
Hei, har det vært noen som har blitt innkalt av Tesla ennå? søkte utifra VIN nr, og da sto det 2 febrauar og 3 mars, men de har ikke kontaktet meg.
Bilen min har blitt treg til å våkne og klar til å kjøre, noen mener at det kan være eMMC.

Min var litt slik, så jeg meldte det inn ifbm forrige service. De fant ut at ryggekameraet forårsaket det, så det skal byttes:

SitatWe have inspected the logs and see that it is a faulty rear view camera that is the cause of the issues on the
touchscreen. Rear view camera needs to be replaced. Unfortunately we are currently out of stock for rear view
camera. We have ordered the parts, and will contact you as soon as they arrive.
We have cleared cache of the MCU so it should work better until we get the camera replaced.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Ellemelle

Men har du merket noe trøbbel med kameraet i det hele tatt?

MrBacardi

Sitat fra: Ellemelle på fredag 06. august 2021, klokken 23:12
Men har du merket noe trøbbel med kameraet i det hele tatt?

Nei, funksjonelt har det fungert akkurat som det skal.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Bidda

Sitat fra: MrBacardi på lørdag 07. august 2021, klokken 06:48
Sitat fra: Ellemelle på fredag 06. august 2021, klokken 23:12
Men har du merket noe trøbbel med kameraet i det hele tatt?

Nei, funksjonelt har det fungert akkurat som det skal.
Samme hos meg, kamera ble byttet og skjermen sin sein oppstart og hakking ble borte
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Ellemelle

Sitat fra: Bidda på lørdag 07. august 2021, klokken 09:27
Sitat fra: MrBacardi på lørdag 07. august 2021, klokken 06:48
Sitat fra: Ellemelle på fredag 06. august 2021, klokken 23:12
Men har du merket noe trøbbel med kameraet i det hele tatt?

Nei, funksjonelt har det fungert akkurat som det skal.
Samme hos meg, kamera ble byttet og skjermen sin sein oppstart og hakking ble borte
Dette er ikke gode nyheter for oss utenfor garanti med feilfritt ryggekamera og treg oppstart.

Motorwatt

Ville prøvd med reklamasjon, og ikke nevnt garanti.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

alda

Sitat fra: MrBacardi på lørdag 07. august 2021, klokken 06:48
Sitat fra: Ellemelle på fredag 06. august 2021, klokken 23:12
Men har du merket noe trøbbel med kameraet i det hele tatt?

Nei, funksjonelt har det fungert akkurat som det skal.
Märkligt, Tesla säger ju att det är något fel med ryggekameran, vad är det för fel om den verkar funka som den ska?

Själv har jag problem med navigationen, kan ibland inte använda den, säger "connect to wifi to download new software" eller nått liknande..... Har haft bilen på wifi utan att det händer något....Den står ofta och snurrar oxå, om jag kommer förbi felmeddelande över.... reset hjälper inte alltid heller....Kommer att ta inn bilen till Tesla innan 20. september då den fyller 5 år.... Hoppas bara att jag får gula frontlykter först ;D ;D ;D (tycker meg se att de har börjat gulna lite i kanterna....)
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

MrBacardi

Tesla har lagt til bytte av eMMC-brikken ifbm. min serviceavtale til uken ser jeg, så de er i gang nå  :+1:
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

alda

Sitat fra: alda på søndag 08. august 2021, klokken 18:23
Sitat fra: MrBacardi på lørdag 07. august 2021, klokken 06:48
Sitat fra: Ellemelle på fredag 06. august 2021, klokken 23:12
Men har du merket noe trøbbel med kameraet i det hele tatt?

Nei, funksjonelt har det fungert akkurat som det skal.
Märkligt, Tesla säger ju att det är något fel med ryggekameran, vad är det för fel om den verkar funka som den ska?

Själv har jag problem med navigationen, kan ibland inte använda den, säger "connect to wifi to download new software" eller nått liknande..... Har haft bilen på wifi utan att det händer något....Den står ofta och snurrar oxå, om jag kommer förbi felmeddelande över.... reset hjälper inte alltid heller....Kommer att ta inn bilen till Tesla innan 20. september då den fyller 5 år.... Hoppas bara att jag får gula frontlykter först ;D ;D ;D (tycker meg se att de har börjat gulna lite i kanterna....)
Haft bilen inne på Skøyen, färdig nu. De har bytt SD-kort och eMMC-bricka. Fick inte bytt frontlykter, var inte gula nog (och det kan jag egentligen hålla med om). Tog en chans på lyktorna alltså, men det sprack..... Nu är garantin ute, så det blir ett framtidigt, MYCKET dyrt problem för nästa ägare...
När det gäller byte av eMMC så är appen helt blank, hoppas det ordnar sig.... Ser bara bilen på toppen, allt annat under man ska kunna klicka på är borta....
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA