Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tilbakekalling - eMMC brikken

Startet av MaxQ, torsdag 14. januar 2021, klokken 07:05

« forrige - neste »

Rosstopher

Beklager hvis dette allerede er besvart, men jeg fikk mail for en stund siden med emne "Refusjon av av 8GB eMMC tilbakekalling". Jeg kjøpte bilen brukt. Betyr det at tidligere eier har byttet denne allerede, eller er dette en mail alle får? Dette er altså den andre mailen jeg fikk etter den første med emne "Utbedring av del til berøringsskjerm".
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Klykken

Du skal benytte skjemaet hvis du har hatt utlegg (hos Tesla) i forbindelse med skjerm og eMMC.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rosstopher

Sitat fra: Klykken på torsdag 29. april 2021, klokken 10:16
Du skal benytte skjemaet hvis du har hatt utlegg (hos Tesla) i forbindelse med skjerm og eMMC.

Jeg skjønner det, men fikk jeg den andre mailen fordi brikken har blitt byttet, eller har alle fått den?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Klykken

Alle med S/X eldre enn mars 2018 har fått den, ja. Så hvis du har hatt utlegg mot Tesla vedr. skjermen kan du be om å få summen refundert.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Orake1et

Noen som har fått ny brikke her? Merker dere i tilfelle noen effekt?

saphran

Jeg fylte ut forespørsel om refusjon da det kom og fikk etter en stund da til svar at det så ut som om jeg hadde byttet brikken prevantivt, og et spørsmål om jeg hadde hatt problemer før....Hvorpå jeg svarte at jeg hadde hatt flere lange black-screen tilfeller  (ute i 1,5 time på det meste) og også hadde bilen inne for analyse hvor verkstedet konkluderte med at de ikke hadde mulighet til å verifisere tilstanden til minnet, men slettet diverse korrupte filer for å...Horetter jeg altså da fikset det hos tredjepart for å unngå å strande på fjellet, noe som hadde hendt tidligere med en motorfeil.

Hvorvidt jeg da faktisk får refundert beløpet har jeg siden ikke hørt noe om (noen som har fått?), men nå som alt egentlig må byttes prevantivt anyway er det jo litt paradoksalt hvis de ikke vil betale for det...Om de ikke refunderer (8500 kr), skal jeg da heller ikke kunne be om å få deres nye brikke montro? Om ikke annet er det vel en oppdatering...så får de heller bruke ressurser på å bytte den isteden? :(

gooner4ever

Samme som skjedde med meg. Jeg forholder meg bare rolig til det tas en avgjørelse. Er ikke sikker på om jeg klarer å være så rolig hvis forespørselen blir avvist. Og det er nok mange fler i samme situasjon. De som byttet min brikke hadde byttet på mange biler før min ble behandlet.

saphran

Fikk nå i Juni utbetalt fulle beløpet for prevantiv bytting av eMMC som jeg la ut for å få byttet brikken. Jeg fikk som nevnt spørsmål om jeg hadde hatt noe trøbbel før jeg valgte å bytte den (etter å ha sendt inn forespørselen om refusjon), og det hadde jeg jo - og nå kom betalingen, så fornøyd med det! :D

Rosstopher

Skjermen min ble svart og bilen er nå på verksted. Trudde ikke det var eMMC, da den bare er overskrevet halvparten av spec, men har fått bekreftet at det var det. De venter på deler og forventer å være ferdige 17.06.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Rosstopher

Sitat fra: Orake1et på fredag 30. april 2021, klokken 09:32
Noen som har fått ny brikke her? Merker dere i tilfelle noen effekt?

Har fått bilen tilbake nå med ny eMMC. Som forventet ingen endring i ytelse. Det er jo ikke RAM/arbeidsminne som oppgraderes, men minnebrikke/lagringsplass. Deilig å være ferdig med det før sommeren i hvertfall.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Klykken

Må man be om bytte eller blir man innkalt?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rosstopher

Sitat fra: Klykken på fredag 18. juni 2021, klokken 11:23
Må man be om bytte eller blir man innkalt?

Min klikket og ble byttet av den grunn. Ellers står det vel i e-postene vi har mottatt at man blir innkalt. De har nok ikke kapasiteten ennå, for min sto på verksted i mange dager fordi de ventet på deler.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

THE

Jeg skulle ha bilen inn til et par reklamasjonssaker, CCS-oppgradering og bytte av ei bærebru i vår. Spurte om de hadde mulighet til å ta eMMC-byttet samtidig slik at jeg skulle slippe å reise tre timer hver vei for å bytte den senere i sommer. De hadde i alle fall tid til å skaffe delene for eMMC bytte på de ca 4 ukene jeg ventet på time ved servicesenter, så brikke ble byttet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

HKS

Sitat fra: Klykken på fredag 18. juni 2021, klokken 11:23
Må man be om bytte eller blir man innkalt?
Hentet nettopp en 2017 Model X som var inne for årlig service.
Der var følgende "linje" lagt til uten dette ble nevnt før service: "Replace VCM To Upgrade 8GB eMMC". SB-21-21-001 stod det under utført arbeid. Jeg kjører ikke denne bilen daglig, men så vidt jeg vet har det ikke vært noe spesielle problemer med MCU på den.
Tesla Model 3 Long Range

cstromme

Spurte denne uken om jeg kunne få byttet brikken før ferien, siden jeg hadde fått e-post om dette tidligere. Fikk da svar om at de ikke byttet før skjermen døde. 🤔
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA