Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Herlig. Elbil test med 5 biler pågår nå på Nordkapp

Startet av Electric cars in Norway, onsdag 13. januar 2021, klokken 18:33

« forrige - neste »

Marius Kotsbak

Sikker på at det faktisk er to da? Kan nok fint bruke en og justere med ventiler hvor mye som skal gå hvor. Tipper det er samme vei man ønsker å transportere varme. Om vinteren: "varme" utenfra og til kupe og batteri. Om sommeren: varme fra kupe og batteri og ut. Eneste er drivverket hvor man vel om vinteren ønsker å hente varme fra det om vinteren, men om sommeren ikke motsatt (dumpe varme der). Men sånn flytting av varme kan jo også foregå med væskeflyt ved siden av varmepumpa.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Trond.m

#31
De kan jo kalle mye for varmepumpe i markedsmateriell. Noen beskriver at det er 2 VP, som eksempelvis e-tron. Når det gjelder EQC så hører man en veldig karakteristisk kompressorlyd når vp kobler inn når bilen har stanset og det er restvarme fra batteri. Den hører man ikke når AC anlegget virker, så det tyder på 2 kompressorer. Men jeg tenker vi nå får gi ordet til de som kan melde noe om hvordan varmepumpene fungerte i Finnmarks-testen 😏

Electric cars in Norway

#32
Godt skrevet. Jeg er så enig med bilselgeren i Finnmark. Jeg vil ikke ha moms enda. Vi er ikke i mål! Norge er ikke bare Oslo, Bergen og Stavanger og Trondheim. NordNorge må også få mulighet til å bruke elbiler der, uten moms og med gode lademuligheter.

Kopi fra dagens NRK nyhet under og bilde:

Kopi:
Politikerne vil ha moms før Distrikts-Norge har rukket å skaffe seg elbiler
– Når vi endelig får elbiler som kan brukes i nord, så drar de stigen opp etter seg i Oslo, sier bilforhandler i Finnmark.

Elbilforeningens vintertest 2021
NORDKAPP: Elbilforeningens vintertest 2021 finner sted i Troms og Finnmark for å feire at det omsider er mulig å krysse fylket med elbil fra øst til vest. Fylket har endelig fått hurtigladeinfrastruktur.

FOTO: JAMIESON POTHECARY
Iselin Elise Fjeld Journalist
Del
Oppdatert for 5 timer siden

Annenhver nye bil som selges i landet er en elbil. Avgiftsfritakene for elbilister ga 19 milliarder kroner mindre i statskassa, anslår regjeringen.

Men vi er ikke i mål: Innen 2025 skal alle nybiler som selges være utslippsfrie, har politikerne bestemt.

https://www.nrk.no/norge/politikerne-vil-ha-moms-for-distrikts-norge-har-rukket-a-skaffe-seg-elbiler-1.15327369

ToWalkOrDrive

Hvis folk i nord er redde for å gå glipp av momsfritak så er det vel bare å løpe inn på Tesla sine sider og bestille en Tesla Model Y til 550.000 inkl alt utstyr du trenger og mere til, utenom vinterdekk. Ja, hengerfeste må du og bla opp noen tusenlapper til.... Så kan de lade på alle ladestasjonene som de andre lader på i tillegg til Tesla-superchargers, som vist her (med gråe som planlagte og røde som utbygde).
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen


kodax

Sitat fra: hELgenen på onsdag 20. januar 2021, klokken 16:51
Men er man garantert å få den før 2022?
Det er svært sannsynlig at momsfritak fortsetter i hvert fall ut 2022, og blir det noe moms før det så er det foreløpig mest sannsynlig at det blir på beløp over 600 000 jfr. det som har vært antydet fra diverse partier.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Electric cars in Norway

#36
Herlig!!

Ligger på pluss, men viktig.

Kopi under:

Hele Vest-Finnmark og Nord-Troms er dekket:Ladestasjonen på Skaidi i drift– Nå er det bare å legge avgårde.

I bitende kulde har montør Sigbjørn Moe koblet til ladestasjonen på Skaidi. Nå kan elbileiere uten problem kjøre til alle steder i vest uten problem. Foto: Robert Wilhelmsen


https://hammerfestingen.no/nyhet/ladestasjonen-pa-skaidi-satt-i-drift-i-dag/19.822


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA