Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbil som student?

Startet av elektry, onsdag 13. januar 2021, klokken 10:13

« forrige - neste »

elektry

Hei!

Eg har nettopp solgt min BMW og er no på jakt etter min fyrste elbil. Eg ser på meg sjølv som ein type som har relativt god peiling på bil, men når eg begynte å kike etter ein bil som passar for meg i elbil-jungelen, så blei dette vanskelegare enn eg hadde trudd og eg er som tittelen min tilseier ein skikkelig newbie..  :laugh:
Eg håper derfor at dokke kan hjelpe meg litt.

Som overskriften seier så er eg altså student, og har derav litt begrensa økonomi. I kvardagen så skal bilen hovudsakleg brukast til og frå min deltidsjobb, ei distanse som er ca. 11km kvar veg og ellers litt småkøyring rundt om i området. Eg køyrer gjennom to bomringar kvar veg på denne strekninga, samt eg får lade gratis på jobb via Easee-ladar, så eg har rekna ut at det vil lønne seg med elbil kontra ein ny bensin-/dieselbil.

I feriane så køyrer eg som regel bil heim igjen, ei distanse på ca. 550 km kvar veg. Eg er derfor avhengig av ein elbil med så stor rekkevidde som mogleg. Eg er klar over at det ikkje er mogleg å finne ein bil som dekker denne distansa innanfor mitt begrensa budsjett, så ein bil med hurtiglading er eit stort pluss. Eg har som regel god tid når eg køyrer heimover så eit ekstra ladestopp her og der, eller eit-to litt lengre ladestopp skal gå fint.  :)

Så kjem vi til budsjettet... Eg har eit budsjett på +/- kr 170 000,- med litt "slingringsmonn". Eg hadde i haust peika meg ut VW eGolf 100kw, men det virkar som denne no blir vanskelig å få tak i innanfor mitt budsjett.
Har deretter sett litt på Renault Zoe 43 kw, men har lest at denne har litt pluss og minus mtp lading. TN-nett, mangler hurtiglading før 2020-mod, og dette gjer at eg blir litt skeptisk. Eg skal som sagt lade hos min deltidsjobb, noko som tilsier til sammen ca. 15 timer lading i veka fordelt på 3-4 dager. Eg er derfor avhengig av at bilen klarer seg med denne mengda, for utenom når eg kjører heimover sjølvsagt.
Har også i det siste sett på BMW i3 94 Ah. Det virker som denne er muleg å få innanfor mitt budsjett, har rekkevidde oppgitt til 255 km(WLTP), samt har hurtiglader til langturane mine.

Eg sitter derfor igjen litt rådvill og er usikker på kva eg skal sikte meg inn på. Er det nokon som har ei anbefaling som kan passe for meg og mitt behov?
Er det nokon spesielle faktorar eg bør passe på/ta hensyn til når eg no skal gå til innkjøp av min fyrste elbil?

Ser fram til å høyre frå dykk og takkar så mykje for hjelpa!  :) :+1:

Daniel_0007

Zoe er bare glemme for lang tur da du må lade på 22kw ac som tar et par timer, er nok i3, leaf eller ioniq som passer ditt budsjett best.
Har du og vurdert e-up,mi, citigo?
Da får du helt ny bil
Model 3 2019 LR Rwd

Orbit

Hvordan er parkeringssiatuasjonen hjemme? Innendørs? Tilgang til lading?

Ved utendørs parkering er bil med app-styring ønskelig. Da kan du starte med isfrie ruter og varm bil på vinteren. På langtur er det også stor forkjell på hvor rakst bilene faktisk hurtiglader, spesielt i kaldt vær. Dette er avhengig av at batteriet har optimal temperatur (typisk over +20C). Av de bilene du nevner, har i3 best håndtering av batteritemperatur med både aktiv varming (gitt bilen er tilkoblet lader) og kjøling. Det gir ganske forutsigbar ladehastighet (gitt du får varmet batteriet før avreise på vinteren), men ser også ut til å gjøre at batteriene holder seg bra over tid.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektry

#3
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 13. januar 2021, klokken 10:29
Zoe er bare glemme for lang tur da du må lade på 22kw ac som tar et par timer, er nok i3, leaf eller ioniq som passer ditt budsjett best.
Har du og vurdert e-up,mi, citigo?
Da får du helt ny bil

Var dette eg var skeptisk til angåande Zoe, ja...
Har sett litt på både i3 og ionic. i3 virker som ein god bil og denne er også mulig å få innanfor mitt budsjett, dog med noko høg km-stand. Denne har vel rekkevidde på 255km oppgitt, samt mulighet for hurtiglading 50kw DC....
Ioniq har vel tilnærma samme tekniske spesifikasjoner som i3, men med litt lengre rekkevidde grunna lavare forbruk?

E-up er ikkje aktuell mtp. rekkevidda fram til 2020-modellen. 2020-modellen og nyare er dessverre utanfor mitt budsjett.. Citigo og Mii har eg ikkje vurdert så mykje hittil. Skal kike vidare på desse, takk for tipset  :) :+1:

Sitat fra: Orbit på onsdag 13. januar 2021, klokken 10:48
Hvordan er parkeringssiatuasjonen hjemme? Innendørs? Tilgang til lading?

Ved utendørs parkering er bil med app-styring ønskelig. Da kan du starte med isfrie ruter og varm bil på vinteren. På langtur er det også stor forkjell på hvor rakst bilene faktisk hurtiglader, spesielt i kaldt vær. Dette er avhengig av at batteriet har optimal temperatur (typisk over +20C). Av de bilene du nevner, har i3 best håndtering av batteritemperatur med både aktiv varming (gitt bilen er tilkoblet lader) og kjøling. Det gir ganske forutsigbar ladehastighet (gitt du får varmet batteriet før avreise på vinteren), men ser også ut til å gjøre at batteriene holder seg bra over tid.

Parkeringssituasjonen min heime er i eit innandørs parkeringsanlegg med varme. Temperaturen her ligg vel på rundt 10-15 gr. på det jamne. Har tilgong til ei vanleg 230v stikk-kontakt her med 16A-sikring, så det går vel til nøds når det gjelder lading, men er vel ikkje anbefalt/lovleg over lengre tid?
Takker for tipset angåande app-styring. Er alle årsmodellar i3 utstyrt med dette, eller er det ekstrautstyr?





Orbit

Sitat fra: elektry på onsdag 13. januar 2021, klokken 12:37
Parkeringssituasjonen min heime er i eit innandørs parkeringsanlegg med varme. Temperaturen her ligg vel på rundt 10-15 gr. på det jamne. Har tilgong til ei vanleg 230v stikk-kontakt her med 16A-sikring, så det går vel til nøds når det gjelder lading, men er vel ikkje anbefalt/lovleg over lengre tid?
Takker for tipset angåande app-styring. Er alle årsmodellar i3 utstyrt med dette, eller er det ekstrautstyr?
Vanlig stikk er kun tillatt for nødlading, så i praksis utenfor reglene når det er din egen parkeringsplass. Alle "norske" i3 har app-styring. Det samme gjelder hurtiglading. Dette er ikke tilfelle alle andre steder, så dette bør sjekkes på importbiler.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Cougar

Sitat fra: Orbit på onsdag 13. januar 2021, klokken 10:48
Hvordan er parkeringssiatuasjonen hjemme? Innendørs? Tilgang til lading?

Ved utendørs parkering er bil med app-styring ønskelig. Da kan du starte med isfrie ruter og varm bil på vinteren. På langtur er det også stor forkjell på hvor rakst bilene faktisk hurtiglader, spesielt i kaldt vær. Dette er avhengig av at batteriet har optimal temperatur (typisk over +20C). Av de bilene du nevner, har i3 best håndtering av batteritemperatur med både aktiv varming (gitt bilen er tilkoblet lader) og kjøling. Det gir ganske forutsigbar ladehastighet (gitt du får varmet batteriet før avreise på vinteren), men ser også ut til å gjøre at batteriene holder seg bra over tid.

Siden Ioniq er ett alternativ så kan jeg nevne at 28kWh-versjonen lader veldig raskt også med kaldt batteri (den har ikke batterivarmer), testet i jula med iskaldt batteri (rundt 0 grader) og den toppet allikevel over 60kW ladehastighet, snitt på 45kW fra 40-75% soc.
Ser at de starter på rundt 160k på Finn, så burde absolutt være noe å se på.
(Ja, jeg har en selv  8) )
2019 Ioniq El + mange andre biler

johnsalf

2017 modell Ioniq får du for den prisen.
Behagelig, lettkjørt går i praksis 230km eller mer på sommerføre. Kombinasjonen av lite forbruk og rask lading gjør at den i praksis (km kjørelengde pr. minutt ladetid) ofte lader dobbelt så raskt som eGolf og Leaf, funker derfor greit på dine langturer.
Den har ikke app, men gir det reell nytte for deg?
Bilen blir varm lynraskt, og med varme i seter og ratt er det problemfritt å sette seg inn i kald bil.
En anbefaler aldri lading på vanlig stikk-kontakt (det har med annlegget, ikke bilen å gjøre), men med å bruke muligheten til å justere ned til minumum strømuttak bør det i praksis gå greit -hvis el-anlegget er i bra stand. (Problemet er varmgang når en over lang tid tar ut mye strøm)).

Edison

Eg har ein Ioniq 2019 og er stort sett godt nøgd med den. 55 mil køyrer du med omtrent ein time total ladetid fordelt over 2-3 stopp, avhengig av kor heldig du er med plassering av ladestasjonar. App har eg ikkje sakna - sjølv no på vinteren er bilen varm og isfri etter 3-4 minutt. Adaptiv cruisecontrol er kjekt. Bilen har gode nærlys, men dårlige fjernlys. LED-bar kan anbefalast på mørke vestlandsvegar! Elles fungerer det meste bra.

i3 har eg ikkje erfaring med. Vurderte den, men slo det frå meg grunna prisen. Sikkert ein artigare bil å køyra, med høgare premiumkjensle. Min Ioniq har 5 år/ubegrensa km garanti, så det gjer at det ikkje er like viktig med låg km-stand. Veit ikkje om alle har denne garantien, men det trur eg. Ein ulempe er at den har 15 kkm serviceintervall.

elektry

Sitat fra: Cougar på onsdag 13. januar 2021, klokken 14:32
Sitat fra: Orbit på onsdag 13. januar 2021, klokken 10:48
Hvordan er parkeringssiatuasjonen hjemme? Innendørs? Tilgang til lading?

Ved utendørs parkering er bil med app-styring ønskelig. Da kan du starte med isfrie ruter og varm bil på vinteren. På langtur er det også stor forkjell på hvor rakst bilene faktisk hurtiglader, spesielt i kaldt vær. Dette er avhengig av at batteriet har optimal temperatur (typisk over +20C). Av de bilene du nevner, har i3 best håndtering av batteritemperatur med både aktiv varming (gitt bilen er tilkoblet lader) og kjøling. Det gir ganske forutsigbar ladehastighet (gitt du får varmet batteriet før avreise på vinteren), men ser også ut til å gjøre at batteriene holder seg bra over tid.

Siden Ioniq er ett alternativ så kan jeg nevne at 28kWh-versjonen lader veldig raskt også med kaldt batteri (den har ikke batterivarmer), testet i jula med iskaldt batteri (rundt 0 grader) og den toppet allikevel over 60kW ladehastighet, snitt på 45kW fra 40-75% soc.
Ser at de starter på rundt 160k på Finn, så burde absolutt være noe å se på.
(Ja, jeg har en selv  8) )

Det er notert. Eg kikar vidare på Ioniq og denne er fortsatt med i vurderingane.
Egen erfaring er alltid den beste, takk!  :) :+1:

Sitat fra: johnsalf på onsdag 13. januar 2021, klokken 14:57
2017 modell Ioniq får du for den prisen.
Behagelig, lettkjørt går i praksis 230km eller mer på sommerføre. Kombinasjonen av lite forbruk og rask lading gjør at den i praksis (km kjørelengde pr. minutt ladetid) ofte lader dobbelt så raskt som eGolf og Leaf, funker derfor greit på dine langturer.
Den har ikke app, men gir det reell nytte for deg?
Bilen blir varm lynraskt, og med varme i seter og ratt er det problemfritt å sette seg inn i kald bil.
En anbefaler aldri lading på vanlig stikk-kontakt (det har med annlegget, ikke bilen å gjøre), men med å bruke muligheten til å justere ned til minumum strømuttak bør det i praksis gå greit -hvis el-anlegget er i bra stand. (Problemet er varmgang når en over lang tid tar ut mye strøm)).

Takk for forslag og anbefaling! App-styring er ikkje noko eg har vore obs på tidlegare, men det virker som app-styring er eit større must for dei som ikkje har tilgong til garasje og må parkere bilen ute i varierande temperaturer året rundt eller misforstår eg konseptet no?
I og med bilen kjem til å bli parkert innandørs i fin temperatur sommar som vinter, og langturane mine er såpass få, så trur eg at bilen skal holde ein fin temperatur året rundt. Om det blir ein Ioniq og denne i tillegg ofte lader dobbelt så raskt som ein eGolf og Leaf, så trur trur eg at eg skal klare meg utan app-styring.  :)

Sitat fra: Edison på onsdag 13. januar 2021, klokken 19:14
Eg har ein Ioniq 2019 og er stort sett godt nøgd med den. 55 mil køyrer du med omtrent ein time total ladetid fordelt over 2-3 stopp, avhengig av kor heldig du er med plassering av ladestasjonar. App har eg ikkje sakna - sjølv no på vinteren er bilen varm og isfri etter 3-4 minutt. Adaptiv cruisecontrol er kjekt. Bilen har gode nærlys, men dårlige fjernlys. LED-bar kan anbefalast på mørke vestlandsvegar! Elles fungerer det meste bra.

i3 har eg ikkje erfaring med. Vurderte den, men slo det frå meg grunna prisen. Sikkert ein artigare bil å køyra, med høgare premiumkjensle. Min Ioniq har 5 år/ubegrensa km garanti, så det gjer at det ikkje er like viktig med låg km-stand. Veit ikkje om alle har denne garantien, men det trur eg. Ein ulempe er at den har 15 kkm serviceintervall.

Ein time ladetid totalt fordelt på 2-3 korte stopp på 550 km høyres jo heilt fantastisk ut! Mørke vestlandsvegar kjem det til å bli ein del av, så eg tek med meg tipset om led-bar om eg skulle gå for ein Ioniq.  :) :+1:

5 år/ubegrensa km.stand nybilgaranti høyres heilt topp ut og var akkurat det eg også hadde lest meg fram til angående Ioniq-en. Ut i frå ulike annonser på finn.no så ser det ut til at eg kan klare å få tak i ein Ioniq 2017.

I utgangspunktet så tenker eg at skal beholde bilen ut den resterande studietida mi, noko som vil tilsei ca. 2 år. Eg planlegger derfor å selge bilen akkurat i det tidsrommet nybilgarantien går ut. Har du noko formeining om ein Ioniq vil vere vanskelegare å selge grunna akkurat dette, eller om verdifallet på bilen vil bli meir drastisk kontra foreksempel ein i3 eller nokon av dei andre modellane som har vore foreslått i denne tråden?

Edison

Både i3 og Ioniq har godt rykte, og eg tippar at begge held seg populære sjølv med fleire (dyrare) bilar med lengre rekkevidde på vegane. Det er mange som skal over frå fossilbil til elbil dei komande åra, som ikkje har råd til nybil. Vanskeleg å spå kva bil som held seg best. Verditap får du uansett, men eg trur ikkje det vert større på Ioniq enn nokon av dei andre.

johnsalf

Angående app:
- De fleste av oss som har hatt biler i noen år har vært fornøyd med bilen vi har også uten app. (I mine 30første år som bilist hadde jeg aldri hørt om slikt.)
- Ja, det kan være kjekt å ha nå når vi vet hvilke muligheter det kan gi - men å ha dette som et sentralt kriterie, spesielt når en er på jakt etter en rimelig bruktbil, mener jeg blir helt feil fokus.

Ang. I3: Dette er en ganske anderledes bil enn de andre nevnte her - mindre, kun plass til 4 passasjerer og minimalt av bagasje - styrken er at den er mer "leken" og sportslig - anderledes kjøreopplevelse. 

turfsurf

Sitat fra: johnsalf på mandag 18. januar 2021, klokken 11:25
Ang. I3: Dette er en ganske anderledes bil enn de andre nevnte her - mindre, kun plass til 4 passasjerer og minimalt av bagasje - styrken er at den er mer "leken" og sportslig - anderledes kjøreopplevelse.
Den har og rimelige servicer og lange service intervall. Vi kjører ca 50k mellom hver service. Sitter høyt gjør man og, i tillegg til at den snur på en femøre. Perfekt nærmiljøbil som og funker på langkjøring. Rekorden er 270 mil på tre dager for oss.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: johnsalf på mandag 18. januar 2021, klokken 11:25
Angående app:
- De fleste av oss som har hatt biler i noen år har vært fornøyd med bilen vi har også uten app. (I mine 30første år som bilist hadde jeg aldri hørt om slikt.)
- Ja, det kan være kjekt å ha nå når vi vet hvilke muligheter det kan gi - men å ha dette som et sentralt kriterie, spesielt når en er på jakt etter en rimelig bruktbil, mener jeg blir helt feil fokus.

Om man må parkere utendørs på et sted der bilen ofte iser ned mener jeg det må være helt ok å ha app som et sentralt kriterie. Det er da nok av rimelige elbiler med app å få tak i.

App hadde vi ikke før nei, men i 2004 betalte vi en god del ekstra for fjernstyrt webasto-varmer for å slippe slik problematikk. Før der igjen hadde vi motorvarmer/kupevarmer med fjernkontroll eller tidsur.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA