Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor langt har din E-golf kjørt?

Startet av dabis, søndag 03. april 2016, klokken 02:12

« forrige - neste »

zairup

Passert 4000km. Fikk bilen i januar 2016.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jantegolf

Har kjørt kun 8000 km.
0 problemer. Har ikke vært innom forhandleren siden jeg hentet bilen 1.4.2015

Radiobil1

Nå har sikkert noen eGolfer passert 200 000 km.

Noen som har merket noe rekkeviddetap eller andre ting på biler med høy km stand?

skulleVøri

Ca. 100 000 km her, 2018-modell. Noe rekkeviddetap, men ikke allverden. Kanskje 5%, ikke mer enn 10%. Batteriet har holdt veldig bra.

Et par engangstilfeller som ble dekket på garanti:
* Bilen var helt død en morgen for noen år siden, 12V-batteriet var tappet. Selv om jeg hadde hatt en lang kjøretur dagen før og bilen var plugget inn hjemme. Verkstedet gjorde en softwareoppdatering, har ikke skjedd igjen.
* Ladeluken lot seg ikke åpne en dag, jeg brøt opp lokket. Verkstedet sa det var et kjent problem. Dekket på garanti, har ikke skjedd igjen.

Men et varmeapparat som slutter å funke etter noen år ser ut som en systematisk svakhet. Min bil har også det. Byttet en sensor og det virker igjen inntil videre, men antagelig bare et tidsspørsmål før resten må byttes også. I følge verkstedet er det modellene med varmepumpe som har mest problemer, men varmepumpe var vel standard i Norge når jeg kjøpte min i hvert fall.

Bortsett fra varmeapparatet har bilen vært veldig grei og problemfri. Ikke særlig godt egnet for langtur, og lader veldig treigt om vinteren, men det har ikke noe med kilometerstand å gjøre.

als77

Jeg har passert 142 000 km med min 2016-modell (fra høsten 2015) og har ikke lagt merke til noe redusert rekkevidde, men jeg har ikke gjort noen vitenskapelige målinger så det er kun basert på opplevd rekkevidde.

Det jeg har å sammenligne med, som er bittelitt epler og pærer (eller kanskje mer røde og grønne epler), er fra da jeg kjørte til hytta da bilen var ny (100km på bakveier) og til/fra bakveier til jobb på sensommeren i fjor - begge deler under ideelle forhold sommerstid.
1) Avstand til hytta var temmelig nøyaktig 100km og gjettometeret sa da at jeg hadde 50-60km igjen (enten det var ved ankomst hytta, eller ved ankomst hjem)
2) Jeg har nå 50km til jobb, og etter tur/retur så sa gjettometeret at jeg hadde 50-60k igjen
-> ikke samme løypa, men ca samme forhold og kjøremønster. Så batteritapet må være marginalt sommerstid

Bilen har dog kanskje møtt sitt endelikt pga varmeapparatet som røk nå på nyåret; både sensorer og (verre) kompressorer. Nær 40k for å fikse på en bil som på finn kanskje er verdt 100k.

Ellers så hadde jeg også de velkjente problemene med isolering til høyspentbatteriet (det gikk heldigvis på garanti), problemer med en av frontlyktene (etter utløpt garantitid), feil på låsepinne slik at bilen ikke låser ladekabel og får lader (etter utløp av garanti), litt etter dette låste ladeluka fast slik at denne måtte brytes opp, og jeg opplevde også at sidespeilet falt av (to ganger) - i tillegg til at ladekabelen (nødladeren) sluttet å fungere.   

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA