Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pusher Tesla fortsatt biler før kvartalslutt?

Startet av BMW850, tirsdag 12. januar 2021, klokken 15:40

« forrige - neste »

BMW850

En kollega ønsker å kjøpe en Model S og ba meg om råd. Linket til en Model S 85 2014 gått 90.000 til 290.000. Med stoffseter.  Er det fortsatt sånn at Tesla setter ned priser på inventorybiler før kvartalslutt og spesielt i slutten av året? Evt. går det rykter om en modifisert Model S i løpet av 2021? Som kan påvirke pris på utgående modell? Jeg anbefalte å legge på ett par hundre og gå for Facelift eller i det minste 4WD. I det minste gå for en P85 med relativt lav km.stand. Han bor i Bergen. Noen som har noen tips? Er litt rusten på priser osv da jeg er lykkelig og fornøyd med min 2014 P85🙂
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Vet ikke hvordan de praktiserer det, men jeg ville ikke kjøpt noen pre-ap bil ihvertfall. Det går på støydemping, og hvor godt ledningsnettet er beskyttet mot salt og fukt. Begge ble kraftig forbedret med AP-generasjonen, og fikk ytterligere et løft med facelift. Jeg ville også styrt unna gamle rwd-biler med stor driveunit da det rett og slett ikke er plass til å montere en løsning som holder. Det kan holde veldig lenge på biler som kjøres pent, men en P85 som er friskt kjørt ville jeg ikke hatt om jeg fikk den etterslengt. Har selv en P85, bare så det er sagt. Virker noenlunde stabil nå, men den har vært 25-30 ganger på verksted, skiftet DU 3 ganger og vi har kostet på rundt 60.000 i slitedeler og reparasjoner utenom garanti/reklamasjon. Supercharging ble over natta konvertert til suppelading.  I tillegg har jeg fikset diverse selv med deler fra Grønvold.

Hvis jeg skulle kjøpt annet enn facelift ville jeg sett etter en 85D med nybyttet batteri på garanti, helst et helt nytt ett som ikke er 85 :) Da får en ladehastigheten tilbake også.

Klykken

Suppelader... 😅 Moro, men trist.
Enig med muffinman!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

BMW850

Ja, fikk en ny DU på min P85 nå, ikke remanufactured. Gått 75.000 og kjørt pent.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA