Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problem med hurtiglading

Startet av mbergan, tirsdag 12. januar 2021, klokken 12:59

« forrige - neste »

mbergan

Hei,

Min E-up har sluttet å hurtiglade. I praksis så starter det å blinke grønt på ladning, men etter veldig kort tid så slutter den å lyse grønt. Ellers så starter den å blinke rødt.

Får også "feil på bilens elektrosystem" i displayet. Feilmeldingen går bort etter å ha slått bilen av og på igjen.

Noen som har opplevd det samme?

Har booket time hos Møller, men ikke fått tid medio februar. Så frem til det så må jeg lade på vanlig type 2 som fungerer fint fortsatt.

små_bil_elsker

Hei,

har en Citigo IV e, i bunn og grunn samme bil og samme innvoller bare annet utsende. Fikk opp lik melding for to dager siden, og to dager før det sluttet regenerering å fungere. Som en handymann, prøvde jeg jo mitt beste til å få bilen på veien igjen uten å dra innom forhandler. Tok en scan av hjernen og fikk følgende feil, vedlegg følger med.

En slik feilmelding er en indikasjon på mange feil innenfor det el-systemet små og store...  så et godt sted å begynne er å se etter 12V batteriet, sikringer osv..

Kontakten forhandler ang feilen, så dem fikk hentet bilen i går tidlig på dagen... heldigvis fikk jeg en lånebil, Polo 1.0TSI... yeey fossilt :))
VW e-up! 2014
Skoda Citigo iV e 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA