Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Er medfølgende VW-lader dårlig?  (Lest 207 ganger)

Fantomet

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Er medfølgende VW-lader dårlig?
« på: Torsdag 28. Januar 2021, klokken 09:34 »
Hei,

Er det flere enn meg som har problemer med den medfølgende "ladekladden"? Ofte når jeg skal lade på en offentlig ladestasjon(med schuko stikk) nær jobben får jeg feilmelding på ladekladden. Det er fast rødt lys og blinkende grønnt, noe som skulle tilsi spenningsfeil eller jordfeil. Jeg har ladet på disse stasjonene hundrevis av ganger med tesla uten problemer, men med Seat'en sin ladekabel går det ofte ikke. Virker ikke som de andre bilene som lader der har noe problem heller.

Jeg fikk ny ladekabel av Seat forrige vinter på grunn av dette, men det hjalp ikke. Jeg tror VW sin ladekabel er overfølsom for feil i strømnettet.
Noen som vet hvordan dette kan løses? Kanskje finnes det noen gode uorginale ladere?

Møller vil ha hele bilen til hamar for å se på feilen, men den lange veien dit på vinterstid med denne bilen er lang, kald og farefull, vil helst unngå det :p

sjokomelk

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
    • Vis profil
Sv: Er medfølgende VW-lader dårlig?
« Svar #1 på: Torsdag 28. Januar 2021, klokken 13:21 »
Er det den typen ladekladd hvor du må skru av varsel om jordfeil for at den skal fungere på det norske strømnettet kanskje? Står det noe om det i manualen?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17