Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nøkkel feiler i kulde

Startet av bobakka, mandag 11. januar 2021, klokken 10:28

« forrige - neste »

bobakka

Mulig at det står i en annen i3 tråd, men fant den ikke da jeg søkte.

Var på ski på lørdag og da jeg skulle åpne bilen etter skituren var det ingen respons.
Nøkkel var kald etter å ha ligget i ytterlomme.
Jeg varmet den opp og da virket den :-)

Hva gjør jeg den dagen da nøkkel ikke lar seg varme opp?
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Klykken

Bytt batteri i FOBen - tydelig at det holder på å bli dårlig. Ellers, kan også bilen låses opp via app, og nøkkel kan settes mot rattstammen for å få kontakt/start, tror jeg. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

#2
Og dersom du ikke har mobil, så tar du den fysiske nøkkelen ut av FOB'en, bruker den til å vippe av deksel på håndtak på førerdør, så dukker det det opp et nøkkelhull for å låse opp. Tenning startes som Klykken sier med å holde nøkkel mot rattstammen på høyre side, det er et lite nøkkelsymbol der den skal holdes.

PS: Bilen vil normalt varsle når nøkkelbatteriet begynner å bli dårlig, kommer som en liten feilmelding når du starter opp. Men dersom det har gått fra romtemperatur til skikkelig kaldt, kan det være det ikke var dårlig nok til å varsle før skituren.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Samco

Kommer opp advarsel om lavt batteri på nøkkelen i displayet , tips bytt både på hoved nøkkelen og reserve nøkkelen samtidig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA