Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Ny BMW i3 - Apple carplay  (Lest 918 ganger)

Nianen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Ny BMW i3 - Apple carplay
« på: ſøndag 10. Januar 2021, klokken 13:02 »
Hei!

Har bestilt meg en i3 som kommer i midten av februar. Når jeg bestilte den så valgte jeg å ikke ta med Apple carplay, men lurer nå på om jeg skal ombestemme meg. Dere som har dette i bilen, er det noe dere bruker og synes fungerer? Hovedgrunnen til at jeg valgte det bort i starten er at jeg til dags dato har en Android mobil, men er villig til å bytte da jeg hører såpass mye på musikk at jeg vil ha Spotify integrert mot skjermen i bilen. Har forstått at denne funksjonen er fjernet via Bluetooth/connected drive?

Og er det slik at Apple carplay er en abonnementtjeneste eller er det kun en engangssum for installasjon?

Takk for svar :)

mariusse

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Ny BMW i3 - Apple carplay
« Svar #1 på: Mandag 18. Januar 2021, klokken 12:41 »
Jeg har ikke carplay i min, og savner det så og si hver dag. Hadde det i forrige bilen. Du får spilt av vanlig bluetooth audio uten Carplay, jeg gjør i alle fall det på iPhonen, men det er litt kronglete synes jeg. Må fiske frem mobilen for å styre ting i ny og ne, som ikke er bra. Jeg kommer til å handle Carplay igjen. Såvidt jeg vet gikk de bort fra det latterlig abonnementsgreiene, så det er en engangssum.

edit: og grattis med bil!

Dede

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: Torsdag 25. November 2021, klokken 11:15 »
Da har jeg kjøpt apple carplay på black week tilbud.. Men finner ikke ut om jeg må gjøre noe for å få lagt det inn i bilen?  Er det så at det bare funker med en telefon? Evt hva gjør man om en vil bytte telefon - niesen min låner bilen i helgen så håper ikke det da bare kobles opp mot hennes telefon...

LMOR

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Torsdag 25. November 2021, klokken 14:38 »
Nei, det kan kobles opp til alle telefoner du registrerer, og så kan du slette en hvis du trenger en ny plass.
Enkleste måte å få det til å virke er å slette koblingen til telefonen du har, og så legge den inn på nytt.
Det du har betalt nå, er koblet til bilen og vil virke så lenge bilen virker.
4 forskjellige BMW i3 siden 2014