Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 1.kvartal 2021

Startet av ReisaM3Y, søndag 10. januar 2021, klokken 12:58

« forrige - neste »

TKTS

Jeg håper på at det kommer som en software oppdatering etterhvert, på samme måte som baksetevarme på SR og varme i ladeluka.

braaten22

Da er Autoprogress på vei inn på kai Risgarden i Drammen Havn for de som venter på bil fra den=)

https://drammenhavn.no/webkamera/
Tesla Model 3 Lr 2021

ReisaM3Y

Da kom den etterlengtede SMS'en. Utlevering 15.mars i Tromsø  :D Det er helt i rute etter hva Tesla opplyste om for ca 3 uker siden: Bilen ankommer Tromsø 10.mars. Utlevering noen dager etterpå. VIN 886xxx.
2021 Model 3 LR sort/sort 18" hf.

braaten22

Tesla Model 3 Lr 2021

etz

Noen som har opplevd at forventet levering blir borte fra Tesla kontoen?
Avbestilt: Tesla Model 3 Performance 2021 Hvit/Sort

Endret til: Tesla Model 3 Performance 2021 Blå/Hvit
Levering 15.Juni i Tromsø

Frode Johansen

Venter enda på avklaring med levering i Trondheim. Bestilte i desember. fikk vin av support, 882xxx performance. Ingenting i app enda.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sorlandsinv

Da har jeg klart å spore min bil med VIN - den ankom Drammen med Autoprogress i dag. Nå er det bare å vente 21 dager til Tesla klarer å frakte den til Kristiansand. Får litt sånn PostNord-vibber - når man bestiller noe fra EBay og det tar 2 dager fra USA til Norge og 2 uker internt i Norge til leveranse.

andrvas

#262
Sitat fra: etz på fredag 26. februar 2021, klokken 14:42
Noen som har opplevd at forventet levering blir borte fra Tesla kontoen?

Jepp, min forsvant idag. Opprinnelig sto det estimert levering februar, de så vel at det ikke gikk 🙄

Krisgo

Jepp. Samme her. Forventet levering forsvant fra Tesla kontoen min. Sendte mail til Tesla Bergen, de sa at de fleste bilene ankommer til Bergen neste onsdag.

Tetsuo

Ja, februar forsvant for meg også.
Snakket med kundeservice i går og de sa de hadde fått mange telefoner om at det sto februar på nettsiden, selv om vi er helt i slutten av måneden. Han sa at forventet levering var midten til slutten av mars.
Jeg bor også i Bergen.

olemm

Hentet min i Drammen idag.

Steinsprut i ruta, lakkfeil og to steinsprut på panser, lakkfeil på forskjerm, hakk i frontfanger, lakkfeil på bakskjerm, lakkfeil på to dører. Og riper på bakfanger.

Med andre ord, akkurat som forventet :-1: Tesla ansatt synes helt tydelig jeg var veldig pirkete.

Har hentet ut 3 nye bmw de siste 10 årene, uten å finne en brøkdel av disse feilene.

Ikke videre imponert over kvaliteten på karosseriet/lakk, virker som hastverksarbeid.

Interiørkvalitet overrasket positivt faktisk, opplevdes veldig bra. Hjulstøy var mindre en fryktet. Og kjøreegenskapene virker å være fantastiske.

Alt i alt oppleves det ikke som en premiumbil når man ser på eksteriørkvalitet, men innvendig og kjørefølelse ga et godt inntrykk.

Kim-

Huff, det hørtes ut som det var mye skader! Legg gjerne ved bilder
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Tetsuo

Dere som har fått utlevert AWD LR bil nå siste par ukene:
Har dere fått med nye lykter og varme i rattet?
Selgeren hos Tesla var tydelig på at de ikke kom med varme i rattet. Men ser på amerikanske forum at de kommer med dette i USA om dagen. Er jo virkelig noe som er nyttig her i Norge.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/refreshed-"2021"-model-3-performance-waiting-room.210361/page-184

turfsurf

Sitat fra: Tetsuo på søndag 28. februar 2021, klokken 10:18
Dere som har fått utlevert AWD LR bil nå siste par ukene:
Har dere fått med nye lykter og varme i rattet?
Tror de felste av bilene som kommer til Norge i denne batchen ikke har varme i rattet. Om noe, kanskje de som kommer med de siste båtene. Virker som om alle har nye lykter.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Mags85

3 dager med bil, første langtur. Endte plutselig med 10 talls feilmeldinger. Ingen drift på fronthjul, redusert akkselersjon, alle assistenter deaktivert o.l

Booket time på appen, men ingen ledig time før 26 mars.  Shit...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA