Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prøvekjørt - Hva synes du?

Startet av Radiobil1, fredag 08. januar 2021, klokken 14:56

« forrige - neste »

Radiobil1

Har du vært ute å prøvekjørt El-Mustang?


Hva syntes du om den opplevelsen?

Radiobil1

Fikk et kvarter etter følgebil i en AWD hos Bay.
Bilen var veldig god å kjøre, og gikk som et uvær. Slapp til og med litt på rumpa ved fullt pådrag ut av sving, før elektronikken slo til. Morro!

God plass både foran og bak.
Masse plass til lagring
Setene er amerikanske, og har litt stusselig sidestøtte. Kunne godt hatt elektrisk justerbar sidestøtte i rygg.
Ser bra ut synes jeg
Hengerfeste er et stort pluss, og 750kg er innafor til mitt bruk.
Regner med de får til godkjenning for takboks.
Virket å være ordentlig sammenskrudd, lavt lydnivå ved 100 km/t, lavere enn på golf.

Helt klart en bil jeg har lyst på, og vil prøve mer en helg når de får inn demvogner.


Counterpointer

#2
Sitat fra: Radiobil1 på fredag 08. januar 2021, klokken 17:54
Bilen var veldig god å kjøre, og gikk som et uvær.
Hva sammenligner du med da? Viktig å vite referansen. Stor forskjell om bilen du kjører til vanlig er 911 GT3 eller en Toyota Prius.

går ut fra du ikke kjører radiobil til vanlig.

_OE_

https://youtu.be/C7_tdkWmH9g

Ser ut som ladehastighet iskaldt vær er så som så

#FTS#


hELgenen

Så også den. Men denne karen virket på meg som veldig uvitende. Venter på Teslabjørn...

Radiobil1

Sitat fra: Counterpointer på fredag 08. januar 2021, klokken 19:13
Sitat fra: Radiobil1 på fredag 08. januar 2021, klokken 17:54
Bilen var veldig god å kjøre, og gikk som et uvær.
Hva sammenligner du med da? Viktig å vite referansen. Stor forskjell om bilen du kjører til vanlig er 911 GT3 eller en Toyota Prius.

går ut fra du ikke kjører radiobil til vanlig.

Har kjørt litt av hvert både på bane, skogen og veien. La bort Porsche drømmen etter at jeg hadde BMW M5 noen år, men ikke kjørt GT3 (ennå).
Men begrenset hvor mye jeg syntes jeg kunne rævkjøre den, liggende etter en forhandler. Men jeg syntes den var god å kjøre. Skal jo hverken kjøre racing eller rally med den.

Counterpointer

Hvis du synes den er god å kjøre og går som et uvær i forhold til M5 så høres det nesten utrolig ut.
Jeg har ikke kjørt M5 siden slutten på 1980 tallet og det var helt villt. Må nevne at min personlige bil på den tiden var Talbot Solara , fikk bare en prøvetur i en M5.

Radiobil1

Skrev vel ikke at den går som et uvær i forhold til en M5.
Du kan også lese tekniske data, de lyver ikke.

Counterpointer

Sorry om jeg virker kritisk. Det er ikke meningen. Prøvekjørte mye biler før og opplevelsen av om en biler rask og kjører godt har endret seg mye når jeg gikk fra Kia Soul 2014 Model til performance Model 3.
Når jeg kjørte Soul virket Leaf veldig frisk, mens nå så fremstår EQC med 400 hk som litt slapp f.eks.

Konklusjonen er antagelig som spec tilsier Mach-E er helt grei i forhold til «vanlige» biler, men veldig tvilsomt at jeg vil oppleve den som et uvær (men garantert ikke slapp heller).

Tjafsaren

Er tydeligvis mange som prøver om dagen, møtt på minst 5 macher de siste gangene jeg har vært i Tønsberg

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

hELgenen

#11
Sikkert som mange andre så synes jeg setene var den største nedturen. Myke,slappe og utslitt med en gang følelse . Litt fastere hadde gjort mye. Null sidestøtte er til å leve med,men verre med mykheten synes nå jeg.Største opptur var displayet over rattet. Ekstrem klar skjerm!
Ellers skuffet kjøreegenskapene på vinterveier meg.
Denne bilen ligger ikke så godt på veien som konkurrentene og er nok bedre egnet på sommerføre
Litt mindre bagasjerom enn jeg hadde sett for meg faktisk
Elektromotoren og drivakselen var ikke helt tunet som par da det var antydninger til litt urolig samspill i kjøremodus utemmet og en pedal kjøring. Virket som ABS elektronikken ikke var ferdig hvilket gjorde bilen litt urolig på glatte vinterveier.Bremsene var noe av det mer brutale jeg har kjørt,så tilvenning kreves. Innvendig så alt veldig lekkert og oversiktlig ut. Bilen gikk veldig stille,lite hjulstøy på myke vinterdekk. Rett og slett ett trivelig føremiljø.


Ellaella

Jeg syns dette var en komfortabel bil, god å kjøre. Setene var behagelige og myke. Jeg syns det er synd at rattet ikke kan trekkes så langt frem og at armlenet i midten ikke kan justeres. Passer trolig korte sjåfører best :) Fjæringen opplevde jeg som myk og behagelig. Rekkevidden er jeg litt skeptisk til. Jeg prøvekjørte en RWD, long range. I følge bilens estimat var rekkevidden ca 40 mil (noen få minusgrader i luften, rolig kjøring). Estimatet var ikke påvirket av tidligere sjåfører da bilen var nullstilt, i følge selgeren. Mulig rekkevidden (eller estimatet) blir bedre på bilene som er ment å selges. Dette var en demobil / pre.

Verius

Prøvekjørte bilen idag i Tønsberg, noen tanker :

-Setene var ikke gode, lite støtte , minnet om de gamle Model S setene.
-Infotainment var bedre enn forventet, null lag.
-Bagasjerom var på størrelse med E-Golf, mindre enn forventet.
-Baksete gikk akkurat for en mann på 1.90.
-Vanskelig å få god kjøre posisjon da rattet ikke kunne justeres nok ut.
-Minnet ikke om SUV/Crossover når man kjørte, satt lavere og virket mindre.
-Generelle kvalitetsnivået på interiør virket kanskje litt dårligere enn forventet.
-Flott bil å se på, blir interessant å se hvordan knappene for å åpne dørene blir på vinteren med frost/is/snø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA