Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det normalt at det renner eller drypper vann fra innsiden av taket?

Startet av hax2kon, tirsdag 05. januar 2021, klokken 18:11

« forrige - neste »

Almis

Opplevde det samme i dag, men lurer på om det kan være kondens?

Bilen har stått over juleferien, det var ca -2 når jeg starta forvarming. Lot den stå i en time på full siden bilen var nediset.

Når jeg skulle kjøre var det store mengder vann i taket. Innspill?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

royturbodiesel

Dette har jeg opplevd på andre biler også.
Det er kondens som har samlet seg over taktrekket.
Men om det er noe jeg hadde godtatt på en helt ny bil?
Ikke i verden.
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

Handyman

Sitat fra: royturbodiesel på torsdag 07. januar 2021, klokken 22:28
Dette har jeg opplevd på andre biler også.
Det er kondens som har samlet seg over taktrekket.
Men om det er noe jeg hadde godtatt på en helt ny bil?
Ikke i verden.
Kondens kommer av fuktig luft, og har ikke noe med alder på bilen å gjøre.
Tørk ut bilen å glem det. Skyldes det lekkasje er saken selvfølgelig en annen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ladov

Spørsmålet er om kondens er et vedvarende problem eller om det kun skjer etter at noen for eksempel har mistet en vannflaske på gulvet.

Jeg hadde mye kondens i min forrige elbil første vinteren jeg hadde den. Trodde først bare det var barna som dro med seg mye snø inn men etter å ha passet bedre på dem og kjørt 'tørkerunder' med varmeapparat og nylonstrømper fylt med kattesand uten at problemet ble borte begynte jeg å lete etter alternative forklaringer. Da fant jeg at passasjerplassen foran var helt klissvåt på gulvet. Skikkelig kliss klass, så mye at det er umulig å få til med snø på skoene, du måtte brukt bøtte for å få det til..

Motorforum hadde bilen inne i flere uker, de fant aldri ut eksakt hvor lekkasjen var men de røsket ut alt av pakninger foran og satt inn på nytt og siden holdt det tett.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA