Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2013 Model S lader ikke, spenning varierer fra 0-230 V

Startet av Callaway, onsdag 06. januar 2021, klokken 13:55

« forrige - neste »

Callaway

Har en 2013 Model S som nå har sluttet å motta lading via UMC. Ser i appen at spenningen varierer fra 0-230 volt kontinuerlig, men ellers ingen feilmeldinger i bilen. Grønt lys på UMC og ladeporten indikerer at den tar i mot strøm. Har også verifisert at UMC fungerer ved å lade en e-golf.

Merket nå at bilen lader som normalt når jeg sitter i førersetet, men ikke når jeg går ut og låser bilen... Problemet oppsto første gang jeg skulle lade etter å ha oppgradert til versjon 2020.48.12.1, så mulig det er en bug?

Eller noen andre idéer til hva som kan være galt?

Muffinman

Står klimaanlegget på når du sitter i førersetet? I så fall er oppvarming som trekker strøm, ikke lading.
Har du prøvd å kjøre batteriet varmt og sette på lading umiddelbart? Kan jo hende batterivarmeren er defekt, eller at en sirkulasjonspumpe ikke virker. Begge deler vil medføre at batteriet ikke varmes opp til nivået hvor det kan ta lading.

Callaway

Takk for svar.
Skrudde av klimaanlegget da jeg satt i bilen, og den økte én km mens jeg satt der. Så virker rett og slett som den bare ikke ville varme batteriet når bilen var av.
Tok en kjøretur i kveld, og satte umiddelbart på lading etterpå. Da fungerte alt som normalt og jeg slapp å la døra stå åpen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA