Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjemmelading og tider og styrke på lading

Startet av omheien, tirsdag 05. januar 2021, klokken 21:17

« forrige - neste »

omheien

Jess. Har til slutt fått meg en Egolf 2020 og er kjempefornøyd så langt.
Har også investert i en Eeasee lader og fått montert den på veggen og den funker også veldig bra. Men så er det dette med ladeprosenter og slikt. Blir jeg avgrense til 80% når jeg lader hjemme?
Laderen er koblet til en 32A kurs

storeulv

Det korte svaret: Nei

Det litt lengre svaret: den lader opp til den begensningen du har satt i appel/bilen
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

omheien

Nais. En annen ting, er det ikke meningen at den skal lade med 7.4Kwt? Eller er det bare tilgjengelig med TN nett?
Ser på laderoboten at den bare trekker 18A på to av lederne. Den siste lederen står på 0

sjokomelk

Du kan bare lade 7,4kWh i én omgang hvis du har brukt 7,4kWh eller mer fra batteriet. Det går ikke å fylle 2 liter vann i et glass som tar 0,5 liter.
Det vil nok også være litt dyrt å måtte skrote bilen etter å kun ha brukt 14,8kWh av batteripakken, fordi det ikke vil være mulig å lade den noe mer. (Gitt at du fikk den utlevert med fulladet batteri fra fabrikken.)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

RJK

Du skjønte vel at han egentlig mente 7,4 kW, altså effekten man kan lade med, og ikke mengden?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA