Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Duggproblemer med nye varmepumpen?

Startet av Alexander Lüthi, søndag 03. januar 2021, klokken 22:54

« forrige - neste »

Alexander Lüthi

På en lenger tur i 2021 m3 lade jeg merke til at det var relativt mye dugg på bakvindu og begge passasjerervindune bak. Jeg tok opp klimainstillingene og den sto på auto, men A/C var ikke aktivert. Jeg slo på AC og problemet løste seg fort. Etter en stund slo jeg på auto igjen, men nå ble det dugg på alle vinduer. -4 grader ute og 19 i kabinen. Dette resulterte i at jeg må bruke manuelle innstillinger på klima resten av turen...
Jeg hadde aldrig dette problemet i min gamle m3 uten varmepumpe, og jeg mener den så å si alltid kjørte AC i auto modus.

Noen andre som erfart dette? Ev forslag på løsning? Ikke noe kjempeproblem å kjøre på manuelle innstillinger, men litt styrete å måtte justere viftehastigheten selv...

Handyman

Tror det er et SW-problem og at det ikke har noe med varmepumpa å gjøre.
Jeg har nemlig opplevd dette på min mars -19 TM3 på siste SW-versjon, og den har ikke varmepumpe.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

thebadger

Sitat fra: Alexander Lüthi på søndag 03. januar 2021, klokken 22:54
På en lenger tur i 2021 m3 lade jeg merke til at det var relativt mye dugg på bakvindu og begge passasjerervindune bak. Jeg tok opp klimainstillingene og den sto på auto, men A/C var ikke aktivert. Jeg slo på AC og problemet løste seg fort. Etter en stund slo jeg på auto igjen, men nå ble det dugg på alle vinduer. -4 grader ute og 19 i kabinen. Dette resulterte i at jeg må bruke manuelle innstillinger på klima resten av turen...
Jeg hadde aldrig dette problemet i min gamle m3 uten varmepumpe, og jeg mener den så å si alltid kjørte AC i auto modus.

Noen andre som erfart dette? Ev forslag på løsning? Ikke noe kjempeproblem å kjøre på manuelle innstillinger, men litt styrete å måtte justere viftehastigheten selv...
På den gamle var A/C alltid på når du satt på auto, det gjør det ikke på 2021 med varmepumpe.
Det sparer en del rekkevidde, men ikke uten bieffekter

RBK

Til informasjon tror jeg det har kommet en oppdtaering som gjelder Modell 3 uten VP også. Min feb. 2019 sliter også nå med innstilligner på Auto, (husk ikke alltid VP som er feil.)
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Alexander Lüthi

Takk for svar, godt å høre at ikke alt er varmepumpen sin feil, hehe

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA