Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FOB gjennkjennes bare når jeg dobbeltklikker på dem

Startet av kodax, mandag 04. januar 2021, klokken 22:14

« forrige - neste »

kodax

Plutselig gjenkjenner ikke TMX-en FOB-ene våre. Mulig det skjedde etter at jeg trykket litt rundt i menyene.
Meldingen er "Kan ikke kjøre - godkjenning påkrevd. Bruk nøkkel eller lås opp med mobilapp."
Dobbeltklikker jeg på FOB-en, så blir det kontakt, dørene åpnes og jeg kan kjøre. Det samme må jeg gjøre hjemme for å kjøre (der bilen alltid er åpen).
SW er 2020.48.26, og jeg har prøvd med brems+scrollehjul-restart uten at det hjalp.
Tips til hva jeg kan prøve?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

sjokomelk

Hvor lenge er det siden du skiftet batteri i FOB? Kanskje det er for lite strøm igjen på de til at nøkkelen holder seg "online", og våkner når du trykker på den?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

kodax

Begge FOB-ene fikk nytt batteri ganske nylig, den ene for et par måneder siden, den andre for et par uker siden. Det kan jo hende at det har vært noe feil med begge batteriene jeg kjøpte fra Kjell&Co, men siden dette skjedde samtidig med begge FOB-ene så er det lite sannsynlig.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Å legge FOB-en rett under 12V-uttaket hjelper heller ikke.
Jeg har bestilt nye batterier, men tviler på at det er årsaken når det å trykke på FOB-ene fungerer fint, så jeg får melde dette til Tesla.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Øyvind.h

#4
Høres ut som du har deaktivert passive entry.
Dette har da strengt talt vært kjent i flere år :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kodax

Det var så diotisk enkelt, ja:) Den var deaktivert, men jeg troddte at det var den som åpnet døren automatisk når jeg nærmet meg. Takker!
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA