På 13-pins kontakten til hengerfestet på Model X skal det i teorien alltid være +12V på pinne nr. 9 (og retur på pinne 13). Er det noen som vet om dette stemmer, eller må bilen være våken for at det skal være strøm der?
Har noen oversikt over hvilken sikring som forsyner denne pinnen med strøm og hvor stor den er?
Var dårlig med svar her så får legge til litt.
Om jeg husker riktig så har du jkirkebo en model X SOP3, produsert mellom 29.03-16.10.16.
Har lagt ved tegningen over tilkobling for hengerfeste kontakt.
Denne ligger rett over den elektriske tilkoblingen så du må måle hva pinne 1 på denne Molexen går til på henger kontakten.
Denne har en 30A sikring og som du ser av tegningen at det ikke er egen kurs til bremselys.
Det er 2mm2 kabel tversnitt som i tesla sin verden faktisk er 30A, 1.5mm2 = 20A.
Elektriske bremselys er en egen dedikert kurs (20A) og uttaket er sparkepanel fører side stripset til OBDII kontakten, denne har og konstant strøm og man kan trekke herfra og helt bak i vogna om 15A holder, kan ikke belastes over 15A over tid. (Bilkomponenter har kabel med skikkelig dimensjon med riktig plugg, men de er bare 3m lange)
Du ser og at det er en egen 15A til resten av lysene på hengeren.
Det er noen år siden jeg målte ut pinnene men om jeg ikke husker helt feil gikk denne 30A til egen konstant 12v krets på henger kontakten med egen jord.
Sikring er F308 (JCase) litt sær men kan skaffes på Mauser (jeg har noen i hylla hjemme, viktig før man tester ut ting skikkelig)
Jord fra henger går direkte til chassi så betyr jo egentlig ikke noe hvilke man bruker.
Piggtale fra denne Molexen og Europeisk henger kontakt i andre enden har jeg ikke teninger av men er kjapt å måle seg ut.
Har lagt med bilde av Molex så ser man hva pinner som er hva.
Edit:
Så at siste del av kontakt ikke var med i utsnittet.
Molex så er:
Pinne 9 - El brakes trailer 1.5mm2 går til Kontakt X164, pinne 1 (El breaks sparekapenl ved ODB kontakt, nevnt over)
Pinne 16 - Jord 2mm2
sigurdi