Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når i 2019 ble det slutt på justerbar nakkestøtte?

Startet av Redgarden, mandag 04. januar 2021, klokken 09:26

« forrige - neste »

Redgarden

Vurderer å bytte til et hakk nyere X, men lurer på når i 2019 Tesla fjernet muligheten for å justere nakkestøtten opp og ned? Var det på Raven/LR-modellene, eller "risikerer" man å finne en X75 fra 2019 hvor nakkestøttene ikke er justerbare?
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

kodax

Sitat fra: Redgarden på mandag 04. januar 2021, klokken 09:26
Vurderer å bytte til et hakk nyere X, men lurer på når i 2019 Tesla fjernet muligheten for å justere nakkestøtten opp og ned? Var det på Raven/LR-modellene, eller "risikerer" man å finne en X75 fra 2019 hvor nakkestøttene ikke er justerbare?
Min som er produsert i januar har i hvert fall justerbar nakkestøtte.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

oStoreBil


JEH

Min TMX LR Raven utlevert 09/19 har justerbare nakkestøtter.
Tesla modell X LongRange Raven - 09/2019

oStoreBil

Sitat fra: JEH på tirsdag 05. januar 2021, klokken 00:49
Min TMX LR Raven utlevert 09/19 har justerbare nakkestøtter.
Rart, jeg har tmx også. Hvordan får jeg sjekket at jeg har/ikke har slik at jeg er 100% sikker?

sjokomelk

Du ser på nakkestøtten på setet. Er den "støpt sammen" med setet, kan den ikke justeres. Er den selvstendig kan den justeres.
Du kan også trykke kort på korsryggstøtteknappen på setet, og da skal du på MCU få valget for å endre til nakkestøttejustering i et lite øyeblikk. Eller så kan du kjøre setet frem og tilbake, og da skal nakkestøtten gå opp og ned i samsvar med bevegelsene frem og tilbake.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

oStoreBil


sjokomelk

Her har du bilde fra da den matte baksiden av setene ble introdusert. Du ser nakkestøtten til høyre forsete er bevegelig, og er høyere enn ryggen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

oStoreBil

Ser også seteryggen er annerledes enn min bil, så jeg har helt sikkert fått «oppgraderte» seter

rhofsoy

Min Raven utlevert 13. sept 2019 har justerbare nakkestøtter.

oStoreBil

Ok, fikk min mann til å sjekke, vi har justerbar hodestøtte også

geear

Hvor kommer ryktet, om at de he fjernet justerbar nakkestøtte, fra?

ApeX

Sitat fra: geear på onsdag 06. januar 2021, klokken 19:22
Hvor kommer ryktet, om at de he fjernet justerbar nakkestøtte, fra?

Det er ikke et rykte. Nye Model X har ikke justerbar nakkestøtte av en eller annen grunn. Det nye setet ser vesentlig dårligere ut etter min mening. Minner om Model 3 setet.



NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Paul

Sitat fra: ApeX på torsdag 14. januar 2021, klokken 22:33
Sitat fra: geear på onsdag 06. januar 2021, klokken 19:22
Hvor kommer ryktet, om at de he fjernet justerbar nakkestøtte, fra?

Det er ikke et rykte. Nye Model X har ikke justerbar nakkestøtte av en eller annen grunn. Det nye setet ser vesentlig dårligere ut etter min mening. Minner om Model 3 setet.

Hvis jeg forstår riktig så er dette pga at alle setene produseres nå av tesla selv, og dem vil streamline produkjon(et eller annen video fra Murno).

dvs settene foran  er like på S/3/X/Y, hvertfall konstruksjon på innsiden er lik. Har ikke sammenlignet settene på nyeste X/S mot model3, men kansje noen her som har X med nye setter og model3? 

hadde vært fint med bilder:)

Torair

Trodde de fleste X'en hadde dette.
Har du prøvd dette:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA