Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varmepumpe problemer, utrolig at det ikke er mere om det her

Startet av Woodbear, søndag 03. januar 2021, klokken 22:43

« forrige - neste »

Verius

Vurderer å kjøpe en Model 3 nå før rentekampanjen går ut , er det helt bingo om jeg får en ny bil som umiddelbart ikke blåser varmluft ? Virker litt utrolig at det er mulig å sende ut såpass mange nye biler med en så graverende feil.

apehest

Sitat fra: Verius på fredag 29. januar 2021, klokken 13:39
Vurderer å kjøpe en Model 3 nå før rentekampanjen går ut , er det helt bingo om jeg får en ny bil som umiddelbart ikke blåser varmluft ? Virker litt utrolig at det er mulig å sende ut såpass mange nye biler med en så graverende feil.

Min funker fint, uansett om vi snakker -3 eller -12 grader, kort eller lang tur, ut fra varm garasje eller fra gårdsplassen.
Så når det gjelder oddsen; fra mitt ståsted ser dette ut som en vokal minoritet. Merk likevel at verken jeg eller noen andre her har noen faktisk feilstatistikk å referere til.

marcob

Bare bestill. Du får vel ikke bilen før uti mars og da har vi vel forhåpentligvis en fiks klar. I tillegg blir det jo varmere fra mars og utover, så neppe noen krise om det skulle oppstå da, selv om det er kjipt.

Ikke alle opplever problemet heller.

Kjettern

Ser ut som Tesla bytter sensorer på alle bilene nå? Min var inne for fix og de byttet også 3 sensorer selv om jeg ikke har merket noe galt med varmepumpen.
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

turfsurf

Jeg fikk nettopp kansellering på prøvekjøring av TM3 siden de hadde fått permanent fiks på VP som de skulle ta på demobilen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

lars667

Hører stadig om folk som har fått feil igjen etter "permanent fiks", så jeg er veldig i villrede om hva jeg gjør hvis de vil skifte mine når jeg skal ha min inne for panelgaps osv. 12. feb.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Woodbear

Fikk tilbake bilen etter vp sensor bytte idag.  Tok HØY testen. Jepp klarer kun høy i ca 5-10 min før det kommer kald luft. Skrudde av høy, varm luft igjen. Virker som høy varme i -15 ol er no den ikke klarer lenge under kjøring.
Men det kan jo være noe med software og styring som de må jobbe med. Mista iallefall ikke varmen etter høy denne gangen 😂
Panel gaps fikk jeg ny time til på våren, så de kan få tatt unna vp sensorer . Hvis ikke måtte de ha bilen i minst en uke til, og jeg syns ikke jeg skal oppholde  en lånebil kun for det som kan gis til en kunde med drift/varme problemer. Snill jeg😂 dessuten vil jeg heller kjøre min egen perf
2021 model 3 hvit performance.

Woodbear

Mao. Dette er uansett noe de får orden på, nye s og x kommer med den vp n og 🙈
2021 model 3 hvit performance.

emmern

Jeg spurte SC og de bytter til uka selv om jeg ikke har noen feil nå. Så det er jo flott :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Chris Neumann Ruud

Har merket at det er hviskende suselyd fra vifte/varmesystemet fra utsiden over ca høyre forhjul om dagen. 10-15 blå. AC av så tror ikke det er lekkasje i det systemet. Noen som vet om det er vanlig lyd?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

sjokomelk

Viftelyden kommer fra kupévifta. Den sitter på høyre side av torpedoveggen. Luftinntaket er under høyre vindusvisker.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 30. januar 2021, klokken 14:00
Viftelyden kommer fra kupévifta. Den sitter på høyre side av torpedoveggen. Luftinntaket er under høyre vindusvisker.
Vifte, ja, men skal den også suse/visle?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Electric cars in Norway

#312
Synd at dette med varmepumpe problemene ikke blir fixet av Tesla. Det er ikke greit å kjøre med kald bil og frost på rutene. Kulda fortsetter på Østlandet leser jeg i dagens VG. Dette må eksaleres i Tesla systemet og hvertfall at alle de med disse problemene snarest blir innkalt og får dette ordnet med de nye sensorene. Hører folk har vært inne å byttet sensorerer 2 ganger nå. Det er ikke bra.

Les her hvor kaldt det blir:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kRpj39/kuldeboelgen-fortsetter-paa-oestlandet-en-helt-annen-vinter-enn-det-vi-hadde-i-fjor

Er en type PTC løsningen på sikt?
Selv tenker at om Tesla finner ut at det ikke holder med å sette på nye sensorerer hele tiden så får de heller sette inn igjen den noe ale den den gamle PTC varmeren som var på pre 2021 modeller.

Ja effektiviteten med tanke på forbruk er jo bedre med varmepumpen ift PTC, og det holder jo ikke når varmepumpen ikke klarer "HØY-testen" og blåser kaldt etter noen minutter i minus 15 grader. 

Jeg er sikker på at Tesla ordner dette for det er jo samme feil på både TM3 og TMY. Enten det blir med en tilleggs modul ala PTC eller at de klarer å effektivsere varmepumpen ytterligere på sikt.

Radial

Er det ikke VELDIG rart at en ny VP-løsning ikke testes grundig i feks Alaska etc, før det går til eksport verden rundt?

De "fleste" aktørene tester jo bilen i ganske ekstreme forhold før løsningen slippes til markedet, tok Tesla en sjanse her?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Speeder

Sitat fra: Radial på søndag 31. januar 2021, klokken 09:33
Er det ikke VELDIG rart at en ny VP-løsning ikke testes grundig i feks Alaska etc, før det går til eksport verden rundt?

De "fleste" aktørene tester jo bilen i ganske ekstreme forhold før løsningen slippes til markedet, tok Tesla en sjanse her?
De har vel allerede vært igjennom en vinter med denne løsningen i Modell Y?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA