Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varmepumpe problemer, utrolig at det ikke er mere om det her

Startet av Woodbear, søndag 03. januar 2021, klokken 22:43

« forrige - neste »

ChristR

Hentet bil 23/12. VIN 836***

Har ikke hatt problemer med varmepumpe.
Ble oppringt av Tesla Rud i går. De ville ha inn bilen i morgen for å bytte noen sensorer.
Meget bra!
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

Oysteims

Noen som vet hvor lang tid de bruker på å bytte sensor(er)? Tesla ville ha inn bilen på service for å bytte sensorene nå til uka. Synes det er flott at de uoppfordret tar kontakt og fikser det, men er dette noe de ordner på typ én til to timer?

Glemte å spørre hvor lang tid det tar når de ringte...

ChristR

#242
Sitat fra: Oysteims på søndag 24. januar 2021, klokken 23:50
Noen som vet hvor lang tid de bruker på å bytte sensor(er)?

De oppga max 3 timer til meg.

EDIT: Det tok 1,5 time.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

arv

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Erlingni

Husk at det fra i dag ikke er lov å vente innendørs lenger pga. ytterligere koronarestriksjoner.
Dette gjelder i hvert fall på K100.

Woodbear

På fb gruppa er det nå begynt å dukke opp folk der vp streiker på nytt igjen etter rep. En venter på tredje.
Vet fra å følge med at de med gjentagende feil har typisk dette:
Sc tur 1. software fiks
Sc tur 2. defekt sensor fiks

Nye nå er alle sensorer, men idag dukka det opp melding fra en stakkar de bytta alt inkludert vp , fikk igjen bilen for en uke siden, og null varme igjen etter såkalt « permanent fiks»

Passe kjipt.. om dette fortsetter lenge.. klart det blir nok stillere når vi kommer til mai, men håper de virkelig får dette 100% til neste vinter
2021 model 3 hvit performance.

Tjafsaren

Så konklusjonen blant folk med ny LR med VP er å vente med å kjøpe?
Bilen vil bli hovedsakelig brukt til pendling på vei med ekstra 5-8 minusgrader enn resten av Vestfold, så kald bil vil være krise.. :o

eadie

De som nå får byttet sensorer for å "fikse" varmepumpa får bare samme type sensorer som tidligere sviktet. Altså en quick fix.
Vil tro Tesla kjøper seg tid mens de forsøker å finne en mere permanent fix på problemet.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Daniel_0007

Ser flere på facebook gruppa som har fått byttet det meste rundt varmepumpa har fått problemer igjen så ser ikke ut som tesla har en permament fiks enda, syns rart at tesla ikke oppdaget problemet før men tipper det har vært minimalt med vinter testing før lansering av 2021 model.
Model 3 2019 LR Rwd

Øggen

Kanskje derfor han som designa/introduserte varmepumpa hos Tesla har slutta/fått sparken??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

apehest

Sitat fra: Øggen på tirsdag 26. januar 2021, klokken 15:06
Kanskje derfor han som designa/introduserte varmepumpa hos Tesla har slutta/fått sparken??

Altså, jeg er helt for å lese mellom linjene. Her fremstår det som om du skriver mellom linjene, og det er ganske problematisk.

stefse

Sitat fra: Øggen på tirsdag 26. januar 2021, klokken 15:06
Kanskje derfor han som designa/introduserte varmepumpa hos Tesla har slutta/fått sparken??
Selve pumpa er nok bra designet, men økonomen som kuttet ut PTC elementet ligger tynt an.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

OleJA

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 26. januar 2021, klokken 14:53
Ser flere på facebook gruppa som har fått byttet det meste rundt varmepumpa har fått problemer igjen så ser ikke ut som tesla har en permament fiks enda, syns rart at tesla ikke oppdaget problemet før men tipper det har vært minimalt med vinter testing før lansering av 2021 model.
Elon: 'What could possibly go wrong ....'

Contango

Sitat fra: stefse på tirsdag 26. januar 2021, klokken 19:29
Selve pumpa er nok bra designet, men økonomen som kuttet ut PTC elementet ligger tynt an.
Jeg trenger hjelp til å forstå den logikken. Hvorfor mangler bilen et PTC element når mange beviselig har kjørt den i svært kaldt klima uten problemer?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

apehest

Sitat fra: Contango på tirsdag 26. januar 2021, klokken 20:09
Sitat fra: stefse på tirsdag 26. januar 2021, klokken 19:29
Selve pumpa er nok bra designet, men økonomen som kuttet ut PTC elementet ligger tynt an.
Jeg trenger hjelp til å forstå den logikken. Hvorfor mangler bilen et PTC element når mange beviselig har kjørt den i svært kaldt klima uten problemer?

Som f.eks. meg. Ikke så mye som et feilslag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA