Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varmepumpe problemer, utrolig at det ikke er mere om det her

Startet av Woodbear, søndag 03. januar 2021, klokken 22:43

« forrige - neste »

hELgenen

Ja,la oss definere denne feilen som uproblematisk. Folk får bruke hodet og ta med nok klær,si fra hvor de skal og grave seg ned i tide osv. Å lytte til værmeldingen er også viktig dersom du skal ut på.tur med Tesla!.Mulig Tesla kan utstyre bilene med stickers med fjellvettreglene så folk kan lære.Er definitivt ikke Tesla sin feil dette...bare dumme kunder som klager..Eller kunder,er sikkert noen fossilhoder som bare kjøpte en Tesla og dro over fjellet i drittvær bare for å lage en fake news av dette.

royturbodiesel

Sitat fra: hELgenen på søndag 10. januar 2021, klokken 11:45
Ja,la oss definere denne feilen som uproblematisk. Folk får bruke hodet og ta med nok klær,si fra hvor de skal og grave seg ned i tide osv. Å lytte til værmeldingen er også viktig dersom du skal ut på.tur med Tesla!.Mulig Tesla kan utstyre bilene med stickers med fjellvettreglene så folk kan lære.Er definitivt ikke Tesla sin feil dette...bare dumme kunder som klager..Eller kunder,er sikkert noen fossilhoder som bare kjøpte en Tesla og dro over fjellet i drittvær bare for å lage en fake news av dette.

For vår del, så har dette endt med at våre turer i «risikoområder» IKKE blir tatt med den nye TM3P som vi «fikk» 28/12-2020.
Salget av vår MB ML320CDI er utsatt på ubestemt tid, siden radiobilen tydeligvis foreløpig ikke er egnet til norsk vinter. Kan jo ikke forlange alt for mye for 530 tusen.
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

DagfinnN

Sitat fra: hELgenen på søndag 10. januar 2021, klokken 11:45
Ja,la oss definere denne feilen som uproblematisk. Folk får bruke hodet og ta med nok klær,si fra hvor de skal og grave seg ned i tide osv. Å lytte til værmeldingen er også viktig dersom du skal ut på.tur med Tesla!.Mulig Tesla kan utstyre bilene med stickers med fjellvettreglene så folk kan lære.Er definitivt ikke Tesla sin feil dette...bare dumme kunder som klager..Eller kunder,er sikkert noen fossilhoder som bare kjøpte en Tesla og dro over fjellet i drittvær bare for å lage en fake news av dette.
Nå synes jeg at du går for langt med hatet ditt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

jokke

Sitat fra: Handyman på søndag 10. januar 2021, klokken 11:20
Sitat fra: Pass på søndag 10. januar 2021, klokken 11:11
..... Man bør ha varme tepper, lue og hansker hvis en skal kjøre i kaldt vær.
Skal man kjøre fjelloverganger eller andre steder det kan ta lang tid til man får hjelp når det er kaldt skal dette være med i bilen, uansett drivlinje. Det burde en selvfølge for nordmenn å vite dette. Blir du stående uten å kunne ha varme i kupeen (uansett årsak) kan det bli kritisk dersom det er skikkelig kaldt og man ikke får hjelp raskt.
Ja, ihvertfall hvis man har nye model 3 med den varmepumpe driten

Handyman

Sitat fra: hELgenen på søndag 10. januar 2021, klokken 11:45
Ja,la oss definere denne feilen som uproblematisk. Folk får bruke hodet og ta med nok klær,si fra hvor de skal og grave seg ned i tide osv. Å lytte til værmeldingen er også viktig dersom du skal ut på.tur med Tesla!.Mulig Tesla kan utstyre bilene med stickers med fjellvettreglene så folk kan lære.Er definitivt ikke Tesla sin feil dette...bare dumme kunder som klager..Eller kunder,er sikkert noen fossilhoder som bare kjøpte en Tesla og dro over fjellet i drittvær bare for å lage en fake news av dette.
Nei nei nei!! ikke ikke tillegg meg disse meningene!! Du er jammen en notorisk feiltolker, samt at du tillegger andre meninger de ikke har. Skjerp deg!! Du bare sporer av og skaper dårlig stemning med slike innlegg. Dersom formålet er å provosere.... KUTT UT!
Jeg forsvarer overhodet ikke problemene med VP i TM3!!! De er høyst reelle og særdeles problematiske, og kan til og med være farlige, om man ikke har tatt nødvendige forholdsregler.
Jeg påpekte kun at alle må ta nødvendige forholdsregler UANSETT HVA SLAGS BIL MAN KØRER. Det betyr ingenting hva slags bil man kjørte om man fryser i hjel på en fjellovergang. Mannskapene på fjelloverganger opplevewr hver vinter situasjoner som kunne endt skikkelig galt. Det er svær mange som ikke har med nok varmt tøy i bilen når været er farlig dårlig.
Mitt innlegg om å ta med varme klær var for å understøtte Pass sitt innlegg. Det er faktist viktig uansett hva slags bil man kjører.
Om du faktisk forstår dette innlegget, det er jeg dessverre i tvil om.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

thebadger


hELgenen

Ironi er vanskelig.
Jeg er også lei av å se den ene etter den andre unnskylde Tesla for den ene og andre feilen. Derfor skrev jeg et innlegg så sterkt overdrevet for å få frem det poenget
Beklager om noen følte jeg gikk for hardt ut,men jeg skrev altså dette med et glimt i øyet.

hELgenen

Sitat fra: DagfinnN på søndag 10. januar 2021, klokken 12:26
Sitat fra: hELgenen på søndag 10. januar 2021, klokken 11:45
Ja,la oss definere denne feilen som uproblematisk. Folk får bruke hodet og ta med nok klær,si fra hvor de skal og grave seg ned i tide osv. Å lytte til værmeldingen er også viktig dersom du skal ut på.tur med Tesla!.Mulig Tesla kan utstyre bilene med stickers med fjellvettreglene så folk kan lære.Er definitivt ikke Tesla sin feil dette...bare dumme kunder som klager..Eller kunder,er sikkert noen fossilhoder som bare kjøpte en Tesla og dro over fjellet i drittvær bare for å lage en fake news av dette.
Nå synes jeg at du går for langt med hatet ditt.

Dette var ment som ironi for å få frem ett poeng,nemlig at svært mange unnskylder Tesla for åpenbare produksjons feil. Som kunder av Tesla må vi sette like harde krav til dem som vi gjør til alle andre. Ekstra goodwill hører forttiden til mener nå jeg

dundun

Om dette problemet er en designfeil og ikke bare et problem med noen biler bør nok ikke Model 3 selges i Norge overhodet før den er redesignet. Utrolig glad jeg nektet å ta mot bil 30.12!
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Stikkkontakt

Når skjedde det sist at noen frøs ihjel i en bil i Norge fordi den stanset? Jeg følger mye med på nyheter, men kan ikke huske sist det skjedde. At folk drukner når det kjører på sjøen skjer vært eneste år. Ergo bør det vel være redningsvest i alle biler?

Handyman

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 10. januar 2021, klokken 15:39
Når skjedde det sist at noen frøs ihjel i en bil i Norge fordi den stanset? Jeg følger mye med på nyheter, men kan ikke huske sist det skjedde. At folk drukner når det kjører på sjøen skjer vært eneste år. Ergo bør det vel være redningsvest i alle biler?
Mener det var for noen år siden, men ikke fordi bilen stanset. Om jeg ikke husker feil var det en liten familie som omkom da de kjørte av veien og frøs i hjel? Men om jeg husker feil, så er poenget at risikoen er stor, og at man bør ta hensyn til forholdsreglene slik man skal. Eller aller helst unngå kolonnekjøring!. Det høres spennende og tøft ut helt til du sitter midt i det, ikke ser en dritt og bare venter på å kjøre i noen eller at noen kjører i deg.
Mannskapene på fjellovergangene sier at det ofte har vært svært nære på fordi disse ikke har fulgt rådene. De nekter hvert år biler som de anser som ikke godt nok forberedt. Det er ikke uvanlig at personer i T-skjorte uten ekstra klær prøver seg. Hvis du blir stående i en skavl med knust vindu i snøstorm har man fort et alvorlig problem. Det er en grunn til at det nå er en begrensning på 25 biler i kolonne:
Kjøretøysbegrensningen skyldes bla. tidligere meget alvorlige hendelser under kolonnekjøring på Rv 7 Vidda der store kolonner var involvert i det som nær var endt i de største ulykker vi har hatt på det norske vegnett. Vi avdekker at brøyteloggene er meget mangelfullt utfylt.
https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Skriftlige-sporsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qid=25792
Ved venting i tunneller må forbrenningsmotorer slås av, da er det fint med elbil ;)
Råd:
https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2016/12/22/195265817/vegvesenets-beste-rad-for-kolonnekjoring
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Electric cars in Norway

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 10. januar 2021, klokken 15:39
Når skjedde det sist at noen frøs ihjel i en bil i Norge fordi den stanset? Jeg følger mye med på nyheter, men kan ikke huske sist det skjedde. At folk drukner når det kjører på sjøen skjer vært eneste år. Ergo bør det vel være redningsvest i alle biler?

Stikkkontakt  :+1: :+1: :D :D skal disse redningsvestene ligge under setet eller? he he - dagens beste!!  Takk for den  Stikkkontakt   :+1: :+1:

Electric cars in Norway

Sitat fra: thebadger på søndag 10. januar 2021, klokken 14:19
Sitat fra: Handyman på søndag 10. januar 2021, klokken 13:19
Enig med du  :+1:
Du må bare slutte å forvente at folk leser før de trykker på sitat

Britney Spears - Oops!...I Did It Again (With Lyrics)

Badger, jeg bare måtte!! ;D ;D ;D


"Du må bare slutte å forvente at folk leser før de trykker på sitat"

https://youtu.be/DEsqGOHo0nI

thebadger

Sitat fra: hELgenen på søndag 10. januar 2021, klokken 14:25
Ironi er vanskelig.
Jeg er også lei av å se den ene etter den andre unnskylde Tesla for den ene og andre feilen. Derfor skrev jeg et innlegg så sterkt overdrevet for å få frem det poenget
Beklager om noen følte jeg gikk for hardt ut,men jeg skrev altså dette med et glimt i øyet.
Det er vel heller folk som reagerer på at mange ikke klarer å holde seg til problemets omfang men skal krisemaksimere og hause det opp.
Feil med varmepumpe er alvorlig. Tesla har bestilt nye sensorer, i mellomtiden erstattes det med gamletypen.
Punktum. Ferdig. Det er ikke mer å si.

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 10. januar 2021, klokken 15:39
Når skjedde det sist at noen frøs ihjel i en bil i Norge fordi den stanset? Jeg følger mye med på nyheter, men kan ikke huske sist det skjedde. At folk drukner når det kjører på sjøen skjer vært eneste år. Ergo bør det vel være redningsvest i alle biler?
Hvis bilen din stanser på en kald fjellovergang så kan du redde livet dersom du har varme klær.
Hvis du kjører ut i sjøen så redder du livet fordi du har redningsvest?

Pass

For min del var det ikke snakk om noen fjellovergang. Det var en tur fra kysten til Bygland, 2 1/2 time, fram og tilbake. Pleier å ta turen i en Volvo xc70. Jeg kjørte den samme turen i dag, uten problemer med varmepumpen. Jeg vet ikke hvorfor den ga opp på fredag. Poenget er at en ikke kan stole på varmepumpen, slik det er nå. (Hadde tepper, hansker, lue og dunjakke med denne gangen:-))

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA